Facebook pentru Afaceri – Top sfaturi pentru un business de succes
Facebook pentru Afaceri
Ai o afacere, dar inca nu ai o pagina de Facebook activa?
Stii ca te poate ajuta sa cresti, dar nu stii daca merita sa investesti timp si bani?
Ai ajuns unde trebuie!
In continuare am sa prezint cateva IDEI PRINCIPALE despre cum ne poate ajuta Facebook Afacerea, care sunt costurile si care trebuie sa fie asteptarile realiste.
Top Idei – Facebook pentru Afaceri
1 – Vrei Imagine sau Vrei Vanzari?
Primul sfat important despre folosirea Facebook-ului pentru afacerea ta – Hotaraste-te ce vrei: imagine sau vanzare directa
Altfel spus, vrei vanzari directe, mai rapide si la un cost mai mare SAU vrei vanzari indirecte, mai putine, mai tarziu, dar la un cost mai mic?
Facebook-ul pentru afaceri are doua modalitati principale de utilizare:
• Ca si canal direct de promovare, unde poti sa pui reclame si sa atragi vizitatori – care PREFERABIL sa se transforme in clienti. Aici Facebook este doar o modalitate prin care atragi potentiali clienti. Conceptual NU difera de alt mod de reclama.
• Ca si canal indirect, unde pui lucruri frumoase si interesante pe wall, strangi “prieteni”, like-uri si alte fete zambitoare si arati tuturor ce afacere infloritoare si de succes ai. Pana la urma, daca ai multi, multi prieteni, asta inseamna ca esti o firma de succes, nu?
Ambele modalitati de promovare POT fi facute impreuna. As zice chiar ca se completeaza reciproc si sunt perfect complementare. DAR, ca sa fii eficient, trebuie sa intelegi ce faci si sa fii CONSISTENT in ce faci.
Daca iti faci reclama, vei avea mai mult trafic curios despre produsele tale. Daca investesti intr-o pagina activa, vei avea o comunitate activa, care IN MARE functioneaza ca un fel de carte de vizita foarte puternica.
Imaginea buna (branding-ul) nu iti va aduce direct clienti, dar va avea un efect puternic de convingere asupra vizitatorilor pe care ii AI DEJA.
Cand e bine sa iti promovezi pe Facebook afacerea DIRECT si cand e bine sa iti construiesti o audienta?
- Ai o afacere mica?
- Daca da, atunci iti trebuie in primul rand vanzare directa. Fiind mic, abia ai bani de promvoare. Maximum de efect primesti doar la reclama directa.
- Ai o afacere mare?
- Majoritatea clientilor si a traficului vin din offline – televizor, vanzari directe, magazine fizice, etc… ?
- Daca da, atunci in principal iti trebuie imagine. Ai deja un flux de trafic si clienti. Cel mai eficient este sa cresti rata vanzarilor cu un efort mic – sa imbunatatesti ce ai deja. Adica, sa iti construiesti o audienta, o imagine buna, astfel incat mai multi din vizitaotrii pe care DEJA ii ai sa devina clienti.
- Daca nu, atunci optim e sa le faci pe amandoua. Vrei reclama directa, ca sa atragi cat mai multi vizitatori, dar si branding (imagine) ca sa retii si sa impresionezi vizitatorii ca sa cresti sansa sa si cumpere ceva de la tine.
- Majoritatea clientilor si a traficului vin din offline – televizor, vanzari directe, magazine fizice, etc… ?
Ce inseamna Concret sa faci vanzari directe pe Facebook?
Inseamna sa iti promovezi afacerea prin cumparare de reclama. Facebook NU mai este de mult o retea gratuita. Nu daca vrei sa obtii efecte concrete. Pentru vanzare directa NU trebuie sa cumperi like-uri, trafic, etc…
Iei produsul pe care vrei sa il vinzi, te duci in facebook ad manager, faci o reclama despre produsul ala, stabilesti un buget si ii dai drumul.
Singurul parametru care trebuie sa te intereseze e costul per client. Adica, ai cheltuit 500 euro – ai 20 clienti. Adica, 500/20 = 25 euro pentru un client. Daca e un pret bun, e bine. Daca nu… vezi ce poate fi facut.
Ce inseamna Concret sa faci vanzari Indirecte pe Facebook?
Inseamna sa ai cati mai multi prieteni, cat mai multe like-uri si cat mai multe comentarii.
Adica, pui pe wall la tine ceva CAT MAI INTERESANT POSIBIL – ATENTIE – NU PUNE PRODUSE DIRECT (daca pui produse, atunci incerci sa faci imagine cu elemente de vanzare directa – e o strutocamila care NU va merge) – PUNE CEVA INTERESANT/FRUMOS/CONTROVERSAT – ceva cu care oamenii sa interactionezi.
Dupa ce ai facut postarea minune, promoveaz-o si incearca sa atragi cat mai multe like-uri si comentarii.
Oamenii atrag oameni. E un fel de cerc pozitiv. Fa postari dese, promoveaza-le, raspunde la comentarii, cere si incita comentarii, fa zgomot.
Parametrii urmariti sunt cost/like, cost/engagement. Adica cat te costa ca cineva sa faca ceva pe pagina ta de Facebook.
Retine – scopul PRINCIPAL NU e sa vinzi – e sa iti faci o comunitate cat mai mare, care sa te faca pe tine sa pari cat mai mare, astfel incat toti cei care vad firma/pagina ta sa creada (pe buna dreptate, evident) ca esti o mare si de ultra succes afacere.
2 – Daca Nu investesti timp + efort, Facebook nu va avea niciun efect pentru afacerea ta
Daca vrei sa beneficiezi de Facebook, atunci trebuie sa il faci pe termen lung. Daca doar pui acum niste postari, dupa care abandonezi pentru ca… atunci nu o sa faci nimic.
Daca NU vrei sa depui constant efortul asta, cel mai bine e sa pui pe Facebook DOAR descrierea companiei + adresa + date de contact si cam atat.
E mai rau daca incepi sa faci ceva dupa care abandonezi.
Cum ti se pare daca vezi ca o companie a facut ceva postari prin 2015, dupa care nimic… Pare abandonat, pare parasit. NU da incredere.
Insa, in cazul in care vezi DOAR datele de contact, un mic “despre noi” si ceva info minimal&util – e cat de cat ok. Firma nu vrea sa investeasca in asta, dar a avut bunavointa de a oferi minimul necesar.
Adica, a oferit un fel de carte de vizita cu minim de informatii.
3 – Fii pregatit sa ai si comentarii negative
Facebook este o jungla plina de tot felul de specimene: troli, hateri, pareristi, atotstiutori, etc…
Daca te expui, in public este imposibil sa nu dai si de ei.
Este ceva invariabil si inerent. Nu ai cum sa eviti.
Pot insa sa va dau cateva sfaturi legate de comentariile negative de pe Facebook referitoare la afacerea voastra:
- Daca au un limbaj CAT de CAT acceptabil, prefer sa nu le sterg si sa le raspund pertinent si cat mai adevarat posibil. Din punctul meu de vedere, adevarul da o MARE putere si incredere oricarei afaceri.
- Nu exista NIMIC perfect pe lumea asta. Nu incercati sa ascundeti complet realitatea. TOTI cei care comenteaza, toti cei care citesc comentariile se afla si ei in AMBELE pozitii. Toti haterii rau-voitori si toti cei care citesc comentarii AU AVUT SI EI PROBLEME la serviciu. S-au certat si ei cu sefii, cu colegii, cu clientii – uneori au avut dreptate, alterori nu. Unul dintre cele mai puternice efecte – ca si incredere – e atunci cand recunosti ca exista o problema si vii cu o rezolvare pertinenta.
- Repet – NU exista companie perfecta, nu exista serviciu sau produs perfect. Exista DOAR produse/servicii imperfecte SI, la companiile bune, intentia de a-si ajuta clientii la nevoie. “Da, a fost o problema cu produsul X. Dar facem tot ce putem sa il schimbam in cel mai scurt timp posibil si dam clientului un bonus care sa amelioreze problema…”
- Asta e MAXIM ce se poate face rezonabil. Cine nu e de acord, fie e rau intentionat, fie nu traieste in realitatea asta…
- Nu intra in polemici lungi cu cei care comenteaza. Da maxim 1-2 raspunsuri, fii cat mai onest posibil, dupa care, daca insista, spune-i ca se poate rezolva problema in privat.
- Daca nu vrea, NU are rost sa continui – ori e rau intentionat si scopul lui e sa iti faca rau, ori sta mai prost cu inteligenta, caz in care nu vorbiti aceeasi limba iar rezultatul va fi unul neproductiv – un dialog infinit al surzilor.
- Nu exista NIMIC perfect pe lumea asta. Nu incercati sa ascundeti complet realitatea. TOTI cei care comenteaza, toti cei care citesc comentariile se afla si ei in AMBELE pozitii. Toti haterii rau-voitori si toti cei care citesc comentarii AU AVUT SI EI PROBLEME la serviciu. S-au certat si ei cu sefii, cu colegii, cu clientii – uneori au avut dreptate, alterori nu. Unul dintre cele mai puternice efecte – ca si incredere – e atunci cand recunosti ca exista o problema si vii cu o rezolvare pertinenta.
- Daca NU au nici macar un minim de decenta in limbaj – si vin cu injuraturi – atunci practic a ars inainte de a incepe toate podurile necesare unei comunicari. Nu exista decat o singura abordare cu final pozitiv -stergerea comentariului.
Felul in care o companie raspunde feed-back-ului negativ este una dintre cele mai importante indicatii despre modul real in care acea companie isi trateaza clientii.