Ce sunt cuvintele cheie si care este rolul lor pentru SEO
Ce sunt cuvintele cheie?
Te-ai intrebat vreodata ce sunt cuvintele cheie si cum te pot ajuta pentru afacerea ta? Sunt acele expresii sau cuvinte care sunt utilizate cu scopul de a afla diverse informatii despre un anumit subiect prin intermediul motoarelor de cautare.
Dintre tipurile de cuvinte cheie putem aminti urmatoarele: cuvinte cheie exprimate la singular, plural, folosite la nivel global sau local, cuvinte short-tail (scurte), long-tail (lungi), cuvinte short-term fresh (sezoniere sau in trend), cuvinte cheie care fac referire la un produs sau client. Acum ca stii ce sunt cuvintele cheie, e important sa te gandesti si la modul in care acestea ar putea sa-ti aduca trafic spre website-ul tau.
Cuvinte cheie Google
Google este cel mai folosit motor de cautare, drept urmare o multime de cuvinte cheie sunt folosite prin intermediul acestui browser. Pentru a crea o lista relevanta si eficienta de cuvinte cheie pe Google este important sa realizezi o analiza a acestor cuvinte cheie. Acest proces efectuat corect ar putea aduce rezultate valoroase in compania ta, drept urmare, te-ai clasa in top rezultate in motorul de cautare Google.
Instrumente pentru analiza cuvintelor cheie
Mai jos vei gasi o lista de instrumente pentru analiza cuvintelor cheie.
Google Adwords Keyword Tool – KeyWord Planner – este o functie implementata de Google care te ajuta sa analizezi cuvintele cheie si care iti pune la dispozitie sugestii pentru cuvintele cheie cautate.
Instrumentul SEO Planificatorul Google AdWords este un mecanism de cautare a cuvintelor cheie fiind un start foarte bun in ceea ce priveste o analiza SEO pentru cuvintele cheie. Pe langa sugestii de cuvinte cheie, acest instrument iti pune la dispozitie informatii legate de volumul de cautare estimat, sau costurile de functionare ale campaniilor platite pentru anumite cuvinte cheie.
Google Trends – este o platforma care ofera informatiii sau preziceri in ceea ce priveste cererea pentru diverse cuvinte cheie.
Microsoft Advertising Intelligence – este un instrument de analiza a cuvintelor-cheie care are o interfata de Excel.
Ce trebuie sa faci inainte de o analiza a cuvintelor cheie in SEO
Inainte de a parcurge o analiza a cuvintelor cheie in SEO, e important sa intelegi catre cine sunt adresate produsele sau serviciile tale si ce isi doresc clientii tai sa obtina prin produsele pe care le cumpara.
Desi efectuarea unui keyword research presupune mult timp, este un pas esential daca iti doresti ca afacerea sa creasca si sa ai cat mai multe vanzari.
Astfel, ar trebui sa iti pui cateva intrebari relevante care sa te ajute in procesul de analiza a cuvintelor cheie in SEO. Mai jos vei gasi o lista cu astfel de intrebari:
- Care este profilul clientilor care ti-ar cumpara produsele sau serviciile?
- Ce cuvinte cheie folosesc oamenii pe internet?
- Care este profilul oamenilor care cauta acele cuvinte cheie?
- Le cauta intr-un anumit sezon? Cu ce frecventa le utilizeaza?
- Ce fel de interfata folosesc oamenii cand cand cauta anumite cuvinte cheie? (versiunea mobile, desktop)
- Ce fel de informatii doresc sa afle oamenii? (sub forma de imagini, video, audio)
- Ce tip de cuvinte utilizeaza?
- Cu ce scop cauta acele cuvinte cheie?
- Ai putea prin continutul pe care il dezvolti sa construiesti o comunitate care sa satisfaca nevoile oamenilor si care revina constant pe website-ul tau?
Cuvinte cheie exemple
Ti-am pregatit un set de exemple de cuvinte cheie care sa te ajute in construirea listei tale personalizate de keywords. Daca ai un magazin de incaltaminte sport pentru barbati si femei ai putea sa construiesti cateva categorii de baza pe care le-ar utiliza clientii. Spre exemplu, pantofi sport barbati, pantofi sport femei, adidasi barbati, adidasi femei, tenisi barbati, sneakers barbati, sneakers femei. De asemenea, poti dezvolta lista prin adaugarea numelor de brand-uri si produse.
In categoria de cuvinte cheie exemple se incadreaza si urmatoarea varianta. Daca ai un magazin online care vinde biciclete ai putea sa creezi categorii de produse care sa fie directionate catre anumite sectiuni precum biciclete pentru copii, biciclete pentru adulti, biciclete mountain bike, echipament de protectie biciclete, accesorii pentru biciclete. Tine cont de faptul ca in categoria de bicicletele pentru copii trebuie sa incluzi cuvinte cheie care sa aiba legatura cu acest produs, iar unul dintre cuvintele cheie e necesar sa apara in titlul anuntului.
Daca ti-au fost de folos aceste cuvinte cheie exemple, poti utiliza si keywordtool.io, un instrument util care te ajuta sa cauti cele mai relevante cuvinte cheie (in special long-tails) pentru website-ul tau. Este foarte eficient si simplu de utilizat.
Sfaturi pentru construirea unei liste eficiente de cuvinte cheie pentru site-ul tau
- Alege cuvinte cheie concise, clare care sa fie directionate catre anumiti clienti. In cazul in care doresti ca paginile SEO de pe site sa ajunga la clienti care sunt interesati de un anumit produs, foloseste cuvinte si mai precise care sa aiba legatura directa cu produsele sau cu serviciile oferite. Spre exemplu, daca vinzi pantofi, cuvinte cheie ar putea fi: “pantofi cu toc”, “pantofi sport”, “pantofi casual”. Cu cat cat este mai concret cuvantul cheie, cu atat sansele sa vinzi sunt mai mari.
- Foloseste cuvinte cheie generale daca vrei sa te adresezi unui spectru mai larg de vizitatori. Aceasta metoda te va ajuta sa ai mai multi clienti, insa tine cont de faptul ca grupurile de cuvinte cheie generale impiedica anunturile tale sa ajunga la anumiti clienti. Atunci cand folosesti un cuvant cheie general precum “pantaloni” sansele sa ai vizitatori pe website-ul tau cresc, dar nu si numarul de clienti. Acestia ar putea fi interesati de un anumit tip de pantaloni. Daca vrei sa ai vanazari e indicat sa folosesti grupuri de cuvinte precum “pantaloni scurti”, “pantaloni scurti barbati”, “pantaloni casual”, “pantaloni de trening”.
- Alege un numar potrivit de cuvinte cheie. Este indicat sa folosesti intre 5 si 20 de cuvinte cheie in fiecare categorie de produse. Poti adauga mai mult de 20 de cuvinte cheie intr-o pagina SEO, dar nu uita ca aceste categorii trebuie sa aiba cuvinte cheie care sa faca referire directa la tema ta.