Vrei sa investesti in site-ul tau? 4 aspecte importante

Ai un site?

Vrei sa il faci mai bun?

Atunci vei investi in el timp si/sau bani si vei vrea sa iti recuperezi investitia.

Iti prezint 4 aspecte esentiale de care sa tii cont pentru un profit cat mai mare al investitiei.

investitii-in-site

4 aspecte esentiale ale investitiei intr-un site

1. Foloseste pagini suport si asigura-te ca directioneaza corect traficul

Ce sunt paginile suport?

In general, faci un site pentru a vinde cu el. Pui produsele sau serviciile pe site si astepti comenzi.

Practic, cele mai importante pagini din site sunt paginile care arata serviciile sau produsele tale. Vom numi aceste pagini principale.

ORICE alta pagina, care nu e o pagina principala, este o pagina de suport. Sunt pagini de suport pentru ca au rolul de a “ajuta” paginile principale si de a oferi informatii conexe astfel incat un numar cat mai mare de vizitatori sa ajunga pe paginile principale si sa cumpere de acolo ce e de cumparat.

Pagini de suport sunt toate articolele unui site (articolul asta este o pagina de suport). Tot pagini de suport sunt paginile despre noi, echipa, alte informatii utile, parteneri, etc…

Acum sper ca e clar ce sunt paginile de suport.

Singurul scop al paginilor suport e sa “ajute” paginile principale.

Deci, daca faci astfel de pagini asigura-te ca spui CAT SE POATE DE CLAR vizitatorilor care este pasul logic urmator pe care vrei sa il faca.

Uite cateva exemple:

  • Ai un magazin de haine si ai publicat niste articole cu ultimele tendinte in moda. Asigura-te ca in articolul tau sunt mentionate cateva produse pe care le vinzi si care sunt in tendinte.
  • Ai un site cu servicii de croitorie. Ai pus un articol despre ce costum sa porti in functie de evenimentul la care participi. Pune cate un link si spre categoriile de costume pe care le ai.

E ceva elementar si simplu, dar, de multe ori ignorat.

De fiecare data cand pui o pagina pe site, gandeste-te: “care este pasul urmator pe care as vrea sa il faca cel care citeste continutul acesta” dupa care asigura-te ca acel pas este foarte bine evidentiat.

2.Fa pagini cu continut bazat pe cautari populare din Google

Cuvantul de ordine este “investitie”.

Adica, ceva care sa iti aduca valoare in timp, nu doar un mic plus in viitorul imediat apropiat.

Pentru asta trebuie ca un numar cat mai mare de oameni sa citeasca acel continut. Pentru asta, trebuie ca articolul sa trateze o problema des intalnita in randul celor pe care ii vrei pe site.

Altfel spus, incearca sa rezolvi o problema pe care multi oameni o au.

Dar, poti face asta doar daca identifici acea problema. Pentru asta te poate ajuta pe de o parte experienta ta, pe de alta Google.

Oamenii cauta in google problemele lor. Identifica modul in care sunt cautate acele probleme si redacteaza articole in bazate pe acele cuvinte. Ca sa identifici in Google cautari populare iti trebuie un studiu al cuvintelor cheie. Vezi aici› si aici› doua articole legate de studiul cuvintelor cheie.

Extra:

Pe cat posibil nu te focusa pe stiri. Stirile NU au valoare investitionala mare. Pot fi foarte interesante, nu spun nu, dar dupa ce a trecut momentul lor sunt perimate. Foarte rar stirile sau evenimentele punctuale capata valoare cu trecerea timpului.

Extra2:

Daca vrei sa implementezi ceva de genul acesta dar nu ai foarte multe resurse la dispozitie sa faci articole mari si multe, atunci fa 1 sau mai multe pagini de “intrebari des inatalnite” (FAQ-s in engleza).

Paginile de intrebari des intalnite sunt varianta minimala a articolelor tip tutorial.

Suntem oameni. Milioane de

3.Facut corect, Video-ul are un impact mult mai mare decat textul

ani ne-am bazat in principal pe vedere pentru a relationa cu lumea din jur.

Este normal ca un filmulet sa aiba impact mult mai mare decat un text. Vorbim de relationare cu alti oameni.

Atentie insa: ca sa existe un impact semnificativ trebuie ca filmul sa fie bine facut.

Ce inseamna sa fie bine facut?

Sunt in general doua abordari:

  • Abordarea tehnica (sau utilitara)
    • In acest caz prezinti cateva produse sau servicii cu lux de amanunte si incerci sa oferi informatii cat mai utile vizitatorilor.
      • Aici aspectul esential este ca – 1: incerci sa oferi informatii concrete si valoroase . 2: te pozitionezi pe tine ca expert in domeniul respectiv.
    • Abordarea asta e mai scumpa – un singur film rar reuseste sa impresioneze. Trebuie sa ai destul de mult continut (multe filmulete) ca sa vada cu adevarat lumea ca esti bin in ceea ce faci.
  • Abordarea emotionala:
    • In acest caz fa o prezentare cat mai personala a afacerii tale.
      • Important: NU fa o prezentare descriptiva si fara nici o emotie. Asta nu te va ajuta la nimic. Daca esti emotiv, daca nu iti place sa fii in centrul atentiei, atunci mergi pe abordarea tehnica.
      • Ideea este sa vorbesti despre visurile tale, despre ce incerci sa faci, ce te-a determinat sa faci, cum vezi din punct de vedere emotional afacerea ta, etc…
        • Scopul este sa ii faci pe oameni sa relationeze cu tine. Sa te cunoasca si in ultima instanta sa le fii cat mai familiar posibil.
        • Aceasta modalitate e potential mai ieftina pentru ca poate functiona si cu un singur film.
Creative concept banner. Vector illustration for mobile apps , services, solutions, mobile website development, m-commerce, social media, seo, networking.

Important:

Indiferent cat de multe sau putine filme faci, ai grija sa le promovezi.

Daca ai facut un filmulet dupa care l-ai pus undeva pe un youtube de care nu stie nimeni, sau pe o pagina unde nu prea ajunge nimeni, atunci nu ai facut nimic.

Pune filmul respectiv in pagina despre noi, pune-l ca introducere la canalul de Youtube, pune-l la descrierea canalului, la descrierea paginii de facebook, pune-l pe prima pagina, pune in semnatura ta de email link spre pagina despre noi, etc…

Daca tot ai investit si daca a iesit ok, nu-l tine secret. Promoveaza-l cat mai mult.

4. Investeste intr-o comunitate

In Romania, cel mai usor faci o comunitate cu ajutorul unui grup de Facebook.

In trecut se foloseau forumurile; momentan nu prea mai sunt de actualitate. Pot functiona doar daca te poti loga direct cu contul de Facebook si daca se coreleaza intre ele.

Alte variante (inca nu prea populare) pot fi grupurile de Linkedin sau Reddit, posibil si Instagram.

Ce este ESENTIAL de retinut este ca o comunitate implica UN EFORT MARE.

Repet: NU este ieftin si nici usor sa cresti si sa intretii o comunitate.

Cine crede ca doar faci un grup pe Facebook, trimiti cateva invitatii la prieteni si ii rogi sa distribuie se inseala amarnic.

O comunitate de succes = un loc unde oamenii sunt activi. Daca oamenii nu si-au facut un obicei si daca nu au interes in a fi activi, comunitatea moare in 1-2 saptamani maxim.

In marea majoritate a cazurilor, comunitatile de succes se bazeaza pe efortul cuiva de a le tine in viata si active. Asta COSTA timp si bani.

De ce e scump sa faci o comunitate?

Intai, la inceput, putini oameni sunt interesati. Toti suntem mai mult sau mai putin stresati cu viata de zi cu zi. Tot ce ne trebuie in plus e sa mai avem un loc unde sa punem intrebari si sa raspundem la ele. Chiar daca gasim o comunitate care pare interesanta, daca cineva nu trage constant de noi, uitam, ne plictisim, abandonam.

Aveti cumva – sau ati avut – vre-un prieten care era foarte social si mereu tragea de toti din grup sa va vedeti, sa iesiti in oras, sa va intalniti sa faceti lucruri impreuna? Ce s-a intamplat dupa ce persoana respectiva s-a luat cu viata si a disparut din cadru? Cat de des s-a mai reunit grupul de prieteni?

La fel e si cu comunitatile.

Doi – comunitatile trebuie intretinute, nu doar tinute active.

Prima dificultate e sa tii activa o comunitate si sa o cresti. Daca ai trecut de etapa asta, vei vedea ca ea trebuie si constant filtrata.

Mai devreme sau mai tarziu vor aparea oameni de o calitate mai slaba care nu vor respecta comunitatea. Fie vor face spam la greu, fie vor comenta aiurea, fie se vor certa cu altii, etc….

Intr-un fel sau altul vor fi membrii toxici. Cineva trebuie sa ii forteze sa respecte regulile sau, daca nu vor, sa aiba grija sa plece.

Toate astea necesita energie si timp.

De ce ai face asa ceva? Care e beneficiul unei comunitati?

Gandeste-te ca vrei sa mergi sa mananci. Iesi pe strada si vezi doua localuri: unul unde e lume, unul unde nu e nimeni. La care din cele doua e mai probabil sa mergi?

O comunitate este echivalentul virtual al unei multimi adunata permanent in fata magazinului tau.

Ai parte constanta de promovare naturala si reala a produselor tale. Ai parte mereu de recomandari, feedback, activitate care se transforma indirect in clienti.

In engleza se cheama buzz. E ca un fel de “zgomot” pe care – daca vrei sa fii de succes – trebuie sa il faci mereu.

Si de departe cea mai buna si naturala modalitate pentru a produce zumzaitul asta e o comunitate.

Ad-Web - Agentie Marketing Online | Web-Design | Servicii Promovare Online | Tel: 0775.304.971