Campanii PPC – Top recomandari – eficientizarea campaniilor medii si mari

Campanii PPC

Eficientizarea bugetelor medii si mari

Bugete mici › Probleme mari. Bugete mari › Probleme si mai mari

digital-marketing-1433427_960_720


John Wannamaker
(11 iulie 1838 – 12 decembrie 1922) a fost un comerciant American, considerat parintele marketing-ului si promovarii moderne.

A fost primul care a publicat in ziare reclama pe o pagina intreaga, a fost primul care a inventat eticheta de pret si promotiile sezoniere.

Lui ii este atribuit citatul: “Jumatate din banii cheltuiti pe promovare sunt irositi. Problema e ca nu stiu exact care jumatate

Primul gand meu gand a fost: Acu sigur stam mult mai bine. Avem campanii online si putem masura cu exactitate orice, nu mai e ca acu 100 de ani.

Dar, chiar asa sa fie?

Daca ar fi asa, atunci, TOATE campaniile facute ar fi perfecte.

Din pacate, Utopia nu exista.

Adevarul e ca foarte multe din campaniile de promovare – cu toate instrumentele pe care le avem acum – nu aduc rezultate si nici nu au cum sa aduca. Tot ce se poate face e sa maximizam rezultatele bune pe cat posibil si sa minimizam rezultatele negative pe cat posibil.

Ce, cum si de ce?

Aflati in continuare!

De ce nu putem avea mereu campanii ppc foarte performante

Pentru ca vaca mov.

Nu are legatura doar cu campaniile PPC ci cu promovarea in general.

Orice canal de promvare am folosi, in orice fel ne-am face reclama, si competitorii nostrii pot utiliza acel canal si isi pot face reclama in felul respectiv.

Exceptand cazul in care audienta este infinita (evident ca nu exista audienta infinita) la un moment ajungem sa ne luptam cu din ce in ce mai multi advertiseri pe aceiasi cumparatori.

Avem 2 firme care vand ceva la niste oameni. Mai vine o firma – acu avem 3 firme care incearca sa vanda ceva la aceiasi oameni. EVIDENT ca profitul se va imparti la 3 nu la 2 si fiecare va castiga mai putin.

Indiferent cat de avansate sunt instrumentele de marketing.

TOT ce poti sa faci e sa incerci sa fii cu un pas inaintea concurentei. Evident ca nu poti mereu. Dar trebuie sa incerci.

Imbunatatirea Campaniilor PPC – sfatul #1

Maximizeaza profiturile, minimalizeaza pierderile

Indiferent de ce o sa faci – exceptand poate daca esti duhul lampii magice – o sa ai si campanii bune si campanii proaste.

Cel mai simplu si eficient mod de a optimiza bugetul de marketing este sa reduci la minim posibil bugetul pe campaniile care NU performeaza si sa cresti la maxim posibil bugetul pe campaniile care performeaza ok.

Timpul este in general cea mai pretioasa resursa cand vine vorba de eficientizarea campaniilor mari.

Nu aloca foarte mult timp pentru micro management-ul campaniilor mici. Rar vei avea timp pentru asta. Fa ce poti intr-un interval rezonabil de timp, dupa care maximizeaza rezultatele pozitive si minimizeaza rezultatele negative.

Imbunatatirea Campaniilor PPC – sfatul #2

Asigura-te ca cei care fac paginile de aterizare comunica FOARTE EFICIENT cu cei care fac promovarea

Asta este o problmea intalnita foarte des – in principal la companiile care externalizeaza mult sau la multinationale, care se bazeaza pe departamente diferite din locatii diferite (unori din tari diferite).

Ca o reclama sa fie eficeinta MESAJUL – AUDIENTA – DESTINATIA trebuie sa fie cat mai bine corelate.

Din pacate, in general mesajul si audienta sunt in lucru la dep. marketing, destinatia in general e la web-design. In general, cele doua departamente nu numai ca nu colaboreaza, dar sunt si la cutite corporatiste.

Ti se pare eficient ca cel care gandeste o reclama sa NU aiba un cuvant de spus in cum arata destinatia? sau ca cel care face destinatia sa NU ia in considerare modalitatea de promovare?

Daca poti, aloca realizarea paginilor de aterizare (landing page) aceluiasi departament. Sau macar asigura-te ca exista o comunicare reala si buna intre cele doua departamente.

Poate functiona ok daca project manager este dep de marketing, iar design – macar pe landing page este executant.

Pana la urma, persoana care are raspunderea campaniei trebuie sa poata lua toate deciziile.

Imbunatatirea Campaniilor PPC – sfatul #3

Increderea ESTE un activ important – chiar daca greu de contorizat

Toata lumea vrea rezultate. Toata lumea vrea rapoarte cat mai exact posibil cu cost/lead, cost/conversie , cost/client, cost/orice.

Totusi, nu toti suntem Emag, Amazon, Altex, Carrefour etc…

In afara de firmele FOARTE MARI pe care le stim cu toti – restul companiilor din piata au o problema cu credibilitatea.

Daca – ipotetic vorbind – reclama, pretul si produsul tau sunt identice cu ale Emag (sau orice alta firma ff cunoscuta) probabilitatea este FOARTE mica ca cineva sa cumpere de la tine in loc sa cumpere de la competitorul tau mult mai cunoscut si cu autoritatea mult mai mare.

Si pana la urma de ce ar face-o? Daca produsele si pretul sunt identice?

Problema se rezolva prin pozitionare pe piata, pret (mai mic) si branding.

Dintre toate, branding-ul este cel mai greu de contorizat si de masurat. Da, se pot face campanii de masurare si exista indicatori DAR, e fff dificil sa legi “increderea” de fiecare vanzare in parte. Adica cat % din vanzari se datoreaza increderii si autoritatii firmei.

Ce se poate face daca management-ul vrea insa cifre + rapoarte exacte justificari pentru toate costurile?

Din start, ia in calcul ca vei lucra cu un buget de 2 lei. Asta inseamna ca nu te poti promova DECAT foarte targetat, la cei care deja te cunosc si prin modalitati aproape gratuite (retentie).

download

Recomandari concrete de branding ieftin:

  • Implementeaza – macar din cand in cand si content marketing prin email sau push notifications. Email-ul este in general gratuit sau foarte ieftin. Nu e mare efort sa redactezi un articol utilitar, o stire, un tutorial, CEVA UTIL pentru audienta ta. Trimite acel articol in loc de lista interminabila cu promotii. Pe termen lung vei avea de castigat. Poti afla mai multe despre content marketing prin email aici›
  • Fa campani de branding doar prin remarketing sau doar la fanii tai de pe facebook. In esenta, pentru branding vei avea bugete de 2 lei. Daca iesi cu ele in lumea larga nu o sa faci nicio branza. DAR, poti spera sa ai CEVA impact daca audienta e foarte mica si te si cunoaste. Singura audienta care e mica si te cunoaste audienta de remarketing sau propprii fani de pe facebook. Promoveaza ceva util pentru ei, o poveste despre tine, CEVA uman, care sa nu fie vanzare directa.
  • Implementeaza si fa campanii de branding si pentru cei care nu finalizeaza inscrierile sau lasa produsele in cos. Teoretic cei care abandoneaza procesul de cumparare/inregistrare/finalizare comanda sunt EXACT cei care au dubii cu privire la seriozitatea ta. Sigur, poti sa ii urmaresti cu un discount sau sa ii agasezi ca au uitat produse in cos. Posibil sa functioneze, dar, pe termen lung, o campanie de branding bine facuta si foarte targetata (audienta asta NU e mare) poate avea pe termen lung un impact semnificativ mai mare decat un nou remarketing tip performance (vanzare) care iti creste vanzarile cu 0.0x
  • Fa performance prin intermediul parteneriatelor. Adica, faci un parteneriat cu o revista, ziar, site, companie etc… cu incredere mai mare decat a ta si iti vinzi produsele PRIN EI. Adica, promovezi landing page-ul de la ei, nu de la tine. Sigur, te va costa mai mult DAR, beneficiezi SI de increderea pe care o au ei, nu doar tu. In general, e mult mai bine sa te laude altcineva, decat sa o faci tu. Evident, trebuie sa gasesti o companie cu incredere ok si care sa nu iti ia tot bugetul de marketing. De asta esti marketer. Cauta, da din coate si imposibil sa nu gasesti ceva ok.
  • Cauta firme cu activitate complementara si fa campanii impreuna. Nu intotdeauna poti gasi persoane deschise si care vad utilitatea, dar, merita sa incerci. Faptul ca e o campanie win-win este un argument convingator chiar si intr-o tara puternic individualista ca Romania.

Nota:

Cea mai simpla des intalnita si putin eficienta modalitate de branding in presa e interviul.

Dai bani unui ziar sa faca un interviu cu tine in care toata lumea afla cat de grozav esti.

Cea mai buna reclama e reclama care nu pare ca e reclama.

Un advertorial in care esti elogiat de sus pana jos miroase a reclama de la 7 poste.

Fa ceva diferit. Fa un proiect in care prezinti ceva interesat sau ofera ceva de valoare reala si promoveaza acel lucru.

Eficientizarea Campaniilor PPC – sfatul #4

Fereste-te de concursuri

Hai sa facem ceva misto. Dam un premiu tare, bagam puternic pe facebook, devine viral, afla o gramada de lume de noi, strangem si lead-uri si rupem.”

Am auzit povestea de mai sus de o gramada de ori. Niciodata cu happy-end.

  • Vrei sa te umplii de o gramada de date de contact de la echivalentul digital al celor care alearga dupa pomeni cu mici si bere?
  • Vrei o tona de comentarii false de la conturi fake?
  • Vrei lead-uri care a doua zi nu stiu cine esti si de ce ii suni?
  • Vrei oameni care nu sunt deloc interesati de produsul tau, cine esti si ce faci?

Atunci fa un concurs.

Sau mai bine, gandeste-te bine cine e clientul tau, ce vrea si concentreaza-te pe reclama buna si targetata.

Eficientizarea Campaniilor PPC – sfatul #5

Implementeaza si gandeste promovarea CA PARTE DINTR-UN FUNNEL DE MARKETING

Exista mai mult de 2 tipuri de vizitatori – cei care cumpara si cei care nu.

Sunt oameni care au auzit de voi, sunt oameni care nu au auzit. Sunt oameni care cunosc produsele, sau care nu cunosc produsele voastre. Sunt oameni care vor informatii, sunt oameni care vor sa cumpere. Sunt oameni care au nevoia X, sunt oameni care au nevoia Y.

Pentru fiecare trebuie un mesaj diferit. Pe cat posibil…

Si dupa ce cineva interactioneaza cu firma sau reclamele tale, ar trebui sa se intample CEVA. Care e pasul logic, firesc si normal pe care un vizitator ar trebui sa il faca pentru a deveni client?

Si nu, sa cumpere nu e un raspuns valabil daca ai un buget mare si administrezi o campanie mai complexa.

Plus, sunt multe canale de marketing. Fiecare in mod normal atrage audiente diferite. Cum ar fi logic si firesc sa interactioneze audientele astea intre ele? Si in ce ordine?

TOATE intrebarile de mai sus au ca raspuns stagii care trebuie implementate intr-un tunel de marketing.

Sigur, poate fi un tunel super simplu sau super complex.

Dar AR TREBUI sa fie un tunel. O logica cursiva a promovarii. Ceva care in timp sa poata fi imbunatatit si sa bine pus la punct.

Un tunel de multe ori presupune si un mix de marketing. Vezi cateva exemple aici›

Eficientizarea Campaniilor PPC – sfatul #6

Impune-ti un interval de cateva zile in examinarea campaniilor – si respecta-l.

La mine am observat ca cel mai eficient este sa verifici campaniile saptamanal.

Exista fenomenul de supraoptimizare a campaniilor si de viziune de tunel. Apare atunci cand zilnic stai cu mintea si cu ochii pe o singura campanie si ajungi sa nu vezi nimic altceva.

Poti sa ajungi sa:

  • Aloci un timp enorm pentru niste optimizari foarte mici si cu impact foarte mic (Fac 2 reclame, una cu astea doua cuvinte in ordinea AB, cealalta in ordinea BA)
  • Iei decizii gresite pentru ca incerci sa faci totul din ce in ce mai repede (am pus ieri reclama aia si pare ca nu merge bine. Cuvantul ala adaugat ieri nu are converii…. inlocuiesc cu altceva)
  • Devii obsedat de un spectru foarte limitat de reclame si ignori restul canalelor de promovare. (trebuie sa fac sa mearga reclama asta… testez audiente pana cand reusesc)

Toate nu fac decat un singur lucru: Reduc eficienta.

Am observat ca cea mai simpla modalitate de rezolvare e sa urmaresc saptamanal campaniile. Intervalul poate fi un pic mai mare sau mai mic, dar, ideea e SA EXISTE UN INTERVAL DE PAUZA.

Devii astfel MULT mai eficient. Nu atat ca acele campanii sunt mai bine optimizate. Ci pentru ca iti eliberezi foarte mult timp – timp in care faci ALTCEVA – explorezi noi modalitati de promovare, stabilesti contacte, etc…

Esti deschis si la ALTE lucruri care pot aduce un plus mare de valoare si pe care altfel le-ai ignora complet.

Campanii PPC

Iti doresti campanii PPC mai eficiente pentru afacerea ta? Vrei sa te promovezi online cu un cost mai mic si sa obtii rezultate favorabile? Te putem ajuta.

Suntem o agentie de marketing online specializata in servicii de promovare si SEO. Oferim servicii complete de promovare prin Google Ads si alte modalitati de promovare Pay per Click. Optimizam fiecare campanie constant si incercam sa administram campaniile in cel mai eficient mod, pentru a-ti oferi campanii PPC eficiente, cu un cost cat mai mic si cu rezultete pozitive.

Oferim si cursuri de marketing, pentru a te ajuta sa intelegi mai bine acest domeniu si pentru a intelege cum functioneaza o astfel de campanie. Daca iti doresti insa o agentie profesionista de marketing online care sa implementeze campanii PPC pentru promovarea afacerii tale, contacteaza-ne!

Ad-Web - Agentie Marketing Online | Web-Design | Servicii Promovare Online | Tel: 0775.304.971