Web Design 2019 – principalele tendinte in constructia de site-uri
Te intereseaza care sunt ultimele tendinte in realizarea de site-uri si web–design?
sau,
Te intereseaza idei pe care sa le implementezi in site-ul tau pentru a avea mai multi vizitatori sau mai multe vanzari?
» Esti la locul potrivit. Citeste in continuare!
Top tendinte in web-design si eficientizarea site-urilor in 2019
1. Viteza, Viteza si IAR VITEZA
In 2018 Google a trecut oficial la mobile first index. Adica, varianta PRINCIPALA a unui site nu mai este cea de desktop ci varianta de mobil.
Altfel spus, Google considera ca modul in care un site arata si se comporta pe mobil este MAI IMPORTANT decat modul in care un site arata si se comporta pe desktop.
Decizia se bazeaza pe statistica din statele unite unde peste 65% din cautari (cifra in crestere) sunt de pe terminale mobile.
In Romania cifra e mai mica – estimez undeva in jur de 45% mobil 55% desktop, posibil mai mare in anumite nise.
Insa – noi nu suntem diferiti, doar cu cativa ani in urma lor. Peste 3-4 ani sunt convins ca si in Romania peste 60% din tot traficul de pe internet va fi facut de pe terminale mobile.
Ce inseamna asta?
INCA vitezele si transferul de date de pe mobil este mai mic si mai limitat decat cel de pe desktop.
Inca nu toata lumea are 4g. Inca nu toata lumea are nelimitat 4g. Inca 4g nu este peste tot.
Asta inseamna ca pentru MULTE terminale mobile, viteza este destul de mica – sau in orice caz mai mica decat pe desktop.
Asta inseamna ca viteza de incarcare si marimea sunt factori mai importanti pentru modil decat pentru desktop.
Deci, in 2019 focus-ul va fi in continuare – la fel de presant – VITEZA CAT MAI MARE DE INCARCARE A SITE-URILOR
Cativa factori care influenteaza MAJOR viteza de incarcare a site-urilor si de care ar trebui sa tineti cont in 2019:
- Tipul serverului folosit.
- In prezent cred ca are cel mai mare impact. In Romania, foarte foarte multe firme de hosting folosesc servere de tip Apache. Acesta e un tip de server foarte robust si fiabil (nimic de zis aici) dar bazat pe o tehnologie cam veche – lansata undeva in 96. (https://ro.wikipedia.org/wiki/Apache_(server))
- Desi foarte fiabil, varsta isi spune cuvantul. Recomand CU CALDURA migrarea pe servere mai noi, in special Nginx sau LiteSpeed. De fiecare data cand un utilizator acceseaza o pagina, serverul de tip apache o construieste pe loc de la zero pentru acel utilizator. Acest proces e destul de ineficient si oricat de bine facut ar fi site-ul, timpul de asteptare dupa server e mare. In cazul Nginx sau LiteSpeed, se creeaza o pagina salvata si de fiecare data cand un utilzator acceseaza acea pagina, i se serveste varianta gata construita, ceea ce grabeste mult procesul.
- Altfel spus, serverele noi au cache built-in si implementat la nivel de server.
- Cantitatea de Media Oferita
- E frumos ca in site sa avem filme, poze mari, prezentari slide-show, etc… Doar ca toate astea OCUPA MULT. Sunt cu adevarat folositoare?
- O tendinta prezenta in ultimii ani, care SPER sa devina standard in web-design este separarea fisierelor media mari de paginile importante din site.
- Adica, in pagina principala sa afisezi doar un preview – de marime mica – a acelui fisier media.
- De ex: “vrei sa vezi prezentarea cu noi de la conferinta X?” daca da » click aici dupa care utilizatorul e trimis intr-o alta pagina unde este pusa doar inregistrarea video. In pagina principala este pus DOAR un mic preview al acelui film sau elment media.
- Cine da click pe film (sau ce o fi) ISI ASUMA ca deschide un element media si ca e posibil sa astepte mai mult ca sa se deschida.
- Incarcarea site-ului in PARALEL (asincrona)
- In paralel cu ce? poate intrebati. In paralel cu el insusi as raspunde. Un site este de fapt o colectie de multe chestii mici care trebuie incarcate. “Chestiile mici” pot fi incarcate pe rand sau toate odata in paralel.
- Modalitatea implicita de incarcare a unui site este rand pe rand de sus in jos.
- Adica intai se incarca ce e in header, dupa care se incarca ce e in partea de sus a ecranului, dupa care e vine dupa si tot asa.
- Nu e un mod de incarcare foarte rapid. Se foloseste pentru ca e modul cel mai sigur de incarcare corecta a unui site.
- Consider ca modul de incarcare Asyncrona a unui site va deveni cat de curand noul standard, pentru ca viteza este semnificativ mai mare.
- Vezi mai multe in https://bitsofco.de/async-vs-defer/
- Adica intai se incarca ce e in header, dupa care se incarca ce e in partea de sus a ecranului, dupa care e vine dupa si tot asa.
- Modalitatea implicita de incarcare a unui site este rand pe rand de sus in jos.
- In paralel cu ce? poate intrebati. In paralel cu el insusi as raspunde. Un site este de fapt o colectie de multe chestii mici care trebuie incarcate. “Chestiile mici” pot fi incarcate pe rand sau toate odata in paralel.
- Adica, in pagina principala sa afisezi doar un preview – de marime mica – a acelui fisier media.
2. Focus mai mare pe SEO adevarat si de calitate
Google Ads (fost Adwords) s-a scumpit mult in ultimii ani. Fie ca va convine, fie ca nu, ESTE O REALITATE. Aceiasi bani investiti acum in Google ads nu mai aduc acelasi numar de clienti ca acum 3-4 ani.
Asta inseamna ca cei unii din cei care vand pe site-uri vor cauta alternative mai eficiente. Iar optimizarea pentru Google – SEO – este alternativa naturala la Google Ads.
Exista insa o certitudine aici: prima pagina tot 10 rezultate naturale are. Ce mergea pe seo acum 4-5-6 ani, azi nu prea mai are efect.
Daca tot ce faci e sa setezi meta title, meta keywords si alte meta, atunci, cu parare de rau iti spun ca nu faci nimic.
Sigur, acele elemente trebuie setate, dar nu mai sunt suficiente sa te duca in prima pagina. E ca si cu scrisul. Faci ceva in ziua de azi daca nu stii sa scrii si sa citesti? Dar, daca TOT ce stii e sa scrii si sa citesti, mai faci ceva in ziua de azi?
Aici e un webinar despre ce functioneaza in prezent pe seo si de ce doar setarea meta nu mai are cum sa fie importanta: https://www.youtube.com/watch?v=8hACF3R919g
Ce inseamna SEO de calitate?
Inseamna ca cel/cei care fac site-ul sa faca trei lucruri foarte importante:
- Sa afle ce se cauta in Google si cum se cauta
- Sa afle si sa inteleaga ce produse/servicii are clientul
- Sa coreleze corect ce se cauta cu ce vinde clientul (adica sa coreleze cererea cu oferta)
Concret, trebuie sa vada ce vinde clientul, care sunt cautarile populare pentru acele produse si sa realizeze o structura seo eficienta si un plan de cuvinte cheie dupa care impreuna cu clientul sa creeze continut atractiv si util pentru vizitatori si pentru Google.
Suna bine nu? Credeti ca e usor de facut?
O veste proasta e ca in 2019 si in continuare, pretul la site-urile care VOR a fi competitive va creste semnificativ.
Sa ai un site va fi foarte foarte ieftin.
Sa ai un site BUN care sa iti aduca trafic si implicit vanzari va fi semnificativ mai scump.
3. Interactiune proactiva mult mai mare cu vizitatorii
Am sa va dau doua tipuri de experiente potentiale cu un site:
- Intrii pe site, cauti ce ai de cautat – gasesti sau nu – dupa care pleci. Nimic special, deosebit.
- Intrii pe site, cauti ceva si imediat ce ai intrat pe pagina cu un rezultat, apare un pop-up cu ceva de genul “Hei, avem o promotie cu exact acest produs. Te intereseaza sa il testezi?” Daca da » email+telefon pentru a primi codul respectiv.
- Dupa care, mergi pe alta pagina apare alt pop-up de la chat cu un measj de genul: “Salut. Vad ca te intereseaza subiectul X… Vrei sa intrii direct in legatura cu un consultant care sa iti raspunda direct la intrebari?” Daca da, doar trebuie sa faci click pe un buton.
Problema MARE a site-urilor este ca un numar mare de vizitatori nu cumpara. In cazul in care nu interactionezi cu acei vizitatori, nu ai nici cea mai mica idee DE CE nu cumpara si ce ai putea sa faci sa ii determini sa cumpere. Traficul vine, traficul pleaca si concret ramai cu putin. Dureros mai ales daca traficul acela e platit (vine din reclame pe bani).
Ca sa cresti rata de conversie va trebui sa fii proactiv.
Este exact acelasi lucru ca atunci cand intrii intr-un magazin si vanzatorul vine la tine si te intreaba ce doresti, cu ce te poate ajuta. Varianta veche e acel tip de vanzatoare plictisita, care nu te baga in seama orice ai face si care e deranjata – chiar revoltata – daca tu o intrebi ceva.
Poate unii vizitatori vor considera usor deranjant sau agresiv modul in care site-urile vor interactiona proactiv cu noi. Pot insa sa va spun ca va deveni standard.
Nu in 2019 – in urmatorii ani – dar, chat proactiv, chatBoti, pop-ups, notifications, etc… vor deveni MULT mai prezente incepand cu 2019.
Si in timp vor deveni standardul minim necesar.