Cum sa te promovezi catre clientii concurentilor prin Adwords
Si ce poti face daca altcineva urmareste clientii ta prin Adwords
Tehnica prin care se pot targeta clientii altor firme se numeste “branding” si este subiectul pe care am ales sa il abordez pe larg la conferinta gratuita Branduri si branding organizata de Pr2advertising.ro.
Am administrat personal campanii care au targetat concurenti si am administrat campanii pentru protectie la targetare din partea concurentei si va pot spune ca exista atat aspecte negative, cat si aspecte pozitive, indiferent de care parte a baricadei esti.
Strict tehnic, branding-ul se implementeaza folosind numele concurentilor drept cuvinte cheie in Adwords, sau numele concurentilor plus cuvinte cheie mai specifice (mai multe detalii un pic mai incolo).
In cazul in care vrei sa urmaresti clientii altor companii
In primul rand, cel mai important aspect – campaniile de branding care targeteaza concurenta COSTA MULT. Google realizeaza ca nu oferi exact ce a cautat utilizatorul respectiv si te taxeaza extra pentru asta. Campaniile de branding vor fi in general mai scumpe decat alte campanii similare.
Ce poti face? Evident, trebuie sa tragi cu dintii de utilizatorul respectiv pentru a-i obtine datele de contact. Faci un efort financiar peste medie pentru a-l aduce, trebuie sa ramai cu ceva. Atunci cand faci campanii de branding incearca sa aplici urmatoarele idei:
- Foloseste cele mai puternice elemente de conversie pe care le ai. Ai o carte sau un ghid gratuit care stii ca are o rata de conversie buna? Foloseste-o.
- Care sunt avantajele tale fata da concurentul pe care il urmaresti? Asigura-te ca utilizatorul adus le va primi.
- Foloseste doua elemente de conversie – pop-up + exit intent sau pop-up plus chat activ, etc.
O alta strategie de branding este sa targetezi cautari specifice populare pentru concurentii tai. Cel mai des folosit exemplu este pagina de login. De exemplu, concurentul tau se numeste “xyz_abc” – in adwords poti targeta “login xyz_abc” – in acest caz stii sigur ca vei targeta clientii care au cont la concurentul tau.
In acest caz asigura-te ca ai o oferta foarte specifica. Daca stii ca un produs al tau e clar mai ieftin la tine, atunci poti promova exact pretul mic in reclama din Adwords.
Sunt mai multe exemple si tocmai din acest motiv am decis sa prezint acest subiect la conferinta Branduri si branding organizata de Pr2advertising.ro.
Evenimentul e Gratuit si te poti inscrie sau afla mai multe informatii aici: http://pr2advertising.ro/conferinta-branduri-si-branding-editia-ii-24-mai-2016/
Ce poti face in cazul in care vrei sa te protejezi
Cel mai important lucru pe care trebuie sa il stii este ca atunci cand targetezi propriul site, vei plati FOARTE PUTIN. Pe tine te va costa mult mai putin decat pe concurenta care te “ataca”. Pentru asta. insa, trebuie sa verifici frecvent pe google cautarile catre site-ul tau. Daca vezi ca apar reclame ale concurentilor, atunci ar trebui sa le contracarezi prin propriile reclame. Si poti fi sigur ca pe tine te va costa MULT mai putin decat pe concurentul tau.
Tine cont de urmatoarele aspecte:
- Vezi exact cine te targeteaza si cu ce mesaj. Vino cu un mesaj cu care sa il contracarezi.
- Oferi servicii de fidelizare? Daca da, este un moment foarte bun sa il promovezi. Nu te gandi ca, daca ai asa ceva, toti clientii tai automat vor constientiza acest lucru.
- Oferi o promotie? Scoate-o la vedere.
Si multe altele la conferinta gratuita Branduri si branding organizata de Pr2advertising.ro unde eu si SEOmark.ro vom participa in calitate de sponsori.