Cum sa folosesti Eficient traficul de pe Mobil
Fapt: In ultimii ani, din ce in ce mai multi utilizatori navigheaza de pe mobil
Conform Google si Hitwise, aproximativ 60% din traficul de internet din SUA este realizat de pe terminale mobile.
Ce inseamna acest lucru pentru vanzarile online si cum se poate folosi eficient acest trafic?
Adapteaza-te intentiei utilizatorului!
Sincer, nu pot sa exprim cat este de important acest aspect. In SEO, toate cautarile utilizatorilor sunt impartite in doua categorii distincte: cautari care denota intentie si cautari care denota informare. Ganditi-va: atunci cand navigati pe internet nu intotdeauna vreti ceva concret. Uneori vreti sa cumparati ceva sau sa obtineti o informatie specifica, alteori doar vreti sa va informati pentru ca pur si simplu sunteti curiosi.
Este o greseala strategica mare sa tratam TOT traficul spre site-ul nostru ca fiind la fel
Nu vi se pare logic ca in cazul cautarilor informative sa incercam sa oferim doar informatii sau cum poate produsul respectiv sa ajute? Sau in cazul cautarilor pentru intentie sa oferim solutia sau produsul concret?
Daca vom trata ambele tipuri de trafic identic, sansa este foarte mare sa avem abordarea gresita pentru clientul respectiv si fie sa nu ii oferim informatiile dorite, fie sa fim mult prea agresivi fata de asteptarile lui
Cautarile de pe mobil sunt aproape exclusiv cautari de informare, nu de intentie
Nu stiu cum e pentru voi, dar pentru mine experienta de pe mobil nu e din cele mai bune. MEREU tastez gresit (oricat incerc sa tastez corect, mereu mi se intampla sa apas pe alta tasta), mereu apas din greseala pe reclame sau bannere sau alte butoane decat cele pe care le vreau si niciodata nu ma simt confortabil pe un site, pentru ca nu pot vedea decat o mica parte din el, indiferent cat de bine e optimizat pentru mobil.
Nu ma simt confortabil pe mobil si ca atare operatiunile delicate sau complicate prefer sa le fac intotdeauna pe desktop sau notebook.
Sunt convins ca sunt persoane care sunt ok cu navigarea pe mobil, insa marea majoritate intampina problemele de care ma lovesc si eu. Din acest motiv folosesc mobilul doar pentru a cauta informatii, sa mai citesc cate ceva si sa caut informatii despre un subiect de interes. Insa niciodata nu finalizez acolo procesul.
Acesta este motivul principal pentru care traficul de pe mobil are o reputatie proasta in randul celor care administreaza campanii de publicitate: traficul este considerat mai slab calitativ si, din anumite puncte de vedere, pare ca este. Dar nu e asa.
Traficul pare ca este mai slab, deoarece utilizatorii cumpara sau se inregistreaza mai greu, pentru ca e tehnic mai dificil sau pentru ca nu sunt in momentul potrivit. Nu prea iti vine sa completezi un formular cu date de contact cand navighezi din pauza de masa sau cand te intorci acasa, nu? Momentul si locul nu sunt potrivite, dar oamenii sunt aceiasi.
Tehnici pentru a folosi eficient traficul de pe mobil
Plecati de la premiza ca tot traficul de pe mobil este informativ si nu denota intentie. Pentru asta trebuie sa:
- Nu cereti date multe de contact. Orice formular trebuie sa aiba MAXIM 3 campuri: email, telefon, nume. Nimeni nu o sa faca actiuni complexe sau dificile de pe mobil. Chiar daca ar vrea produsul vostru, momentul nu este propice.
- Nu oferiti produse sau servicii, ci incercati doar sa colectati date de contact. Este putin probabil ca utilizatorul sa cumpere produsul respectiv, dar e mult mai probabil sa se aboneze la o lista de email sau sa descarce un ghid introductiv.
- Folositi campanii de remarketing (acele reclame care te “urmaresc” peste tot), insa care sa se afiseze doar pe desktop. Utilizatorul vede produsul pe mobil, dupa care vede reclama doar cand e in fata unui calculator unde se simte mai confortabil si probabilitatea sa se inregistreze/cumpere creste.
- Daca promovati cu bani pagini dedicate (landing page) faceti pagini pentru mobil separat de pagini pentru desktop. Mesajul trebuie sa fie diferit, la fel si abordarea.