Top 9 Idei de Reclame online pe Google si Facebook

TOP 9 Idei de Reclame eficiente

Recomandari pentru Google, Facebook sau orice alt canal online

facebook banner

O reclama perfecta este acea reclama care iti aduce foarte mult trafic, te costa foarte putin si iti aduce o GRAMADA de vanzari. Sigur, reclama perfecta nu exista. DAR, exista reclame care se apropie destul de mult.

Ce imi propun in continuare este sa va prezint o modalitate consistenta prin care reclamele voastre sa se apropie cat mai mult de perfectiune.

Intai insa – CE face ca o reclama sa fie BUNA?

Am doua vesti: Una buna si una Proasta

Vestea proasta este ca nu exista un singur acelasi factor care face ca o reclama sa fie buna. Deci, nu exista o singura reteta universal valabila.

Vestea buna este ca DACA testam mai multe idei foarte probabil o sa o gasim si pe cea (sau cele) buna.

Important de retinut: Foarte Foarte rar o campanie (orice campanie) este buna din prima. O campanie buna este buna pentru ca a fost optimizata IN TIMP prin INCERCARI SUCCESIVE

Lucrez de peste 6 ani in zona marketing-ului online. Nu tin minte sa fi vazut vre-o campanie de reclama care sa iasa “perfecta” din prima. Reclamele/campaniile devin bune doar dupa ce elimini ce nu merge si pastrezi doar ce merge.

Strategia generala de optimizare a unei reclame

Am stabilit ca atunci cand testam sau vrem sa optimizam o reclama, este necesar sa incercam cat mai multe variante ale acelei reclame pentru a vedea ca merge cel mai bine.

INSA – foarte important – variatiile de reclame NU trebuie sa spuna acelasi lucru.

De ex: daca fac o reclama la cursuri de seo, urmatoarele doua texte NU reprezinta o eficientizare valida:

Cursuri de SEO – invata sa iti aduci mai mult trafic pe site

sau

Invata sa atragi trafic pe site-ul tau. Cursuri de Specializare pe SEO

Asta este un exemplu GRESIT de optimizare. Ambele variante “spun” acelasi lucru.

La reclame conteaza foarte mult mesajul principal si cat de bine (sau nu) rezoneaza cu potentialul client.

Acelasi mesaj va avea exact acelasi efect indiferent cat de multe sinonime folosesti sau in ce ordine pui cuvintele.

Important de retinut: Atunci cand optimizezi reclamele schimba ideea mesajului NU doar cuvintele

Deci, o reclama eficienta este cea care are mesajul potrivit pentru persoanele care iti pot deveni clienti.

Arta – sau stiinta – de a face o reclama buna este sa gasesti si sa testezi aceste mesaje.

Mai jos aveti 9 idei de mesaje DIFERITE pe care sa le testati pentru optimizarea reclamei “perfecte”

TOP 9 IDEI de mesaje pentru reclamele online

facebook, google, media, youtube, etc…

1 – mesaje bazate pe FRICA

Exemple de idei de reclame pe baza de frica:

› Nu risca amenzi de 100…00 milioane. Implementeaza GDPR acu. (remember GDPR??)

›Nu risca sa iti ratezi nunta! Ce trebuie sa stii pentru a alege corect localul.

In general, exista doua emotii principale pe care le putem utiliza (exploata) atunci cand trebuie sa vindem un produs. Firca si Lacomia.

Dintre cele doua, frica este mai puternica, dar, nu intotdeauna cea mai potrivita.

Reclamele bazate pe frica merg foarte bine atunci cand se comercializeaza produse cu valoare mai mare sau evenimente/produse importante in viata omului.

Reclamele bazate pe frica sunt in general ridicole atunci cand vine vorba de produse/servicii ieftine.

2 – mesaje bazate pe Lacomie

Este mesajul in antiteza cu frica.

In general, e mai putin puternic, dar, cu o sfera de aplicabilitate mai larga. Merge pentru aproape orice.

In general e ffff popular pentru promotii sau reduceri.  Dar nu numai.

Mesajele bazate pe lacomie sunt si reclamele in care sunt amintite BENEFICII PENTRU UTILIZATORI.

Exemple de idei de reclame bazate pe lacomie:

› Promotie de toamna la bluze. Platesti 2, primesti 3.

› Pentru orice [produs] cumparat primesti gratuit si [mocaciune]

3 – mesaje bazate pe Raritate (scarcity)

Exemple de idei de reclame bazate pe Raritate:

› Lichidare de stoc!! Grabeste-te si nu rata ultimele reduceri ale sezonului (frica + raritate)

› Profita ACUM de promotia noastra 3 pentru 2. Promotie valabila doar pana la data….. (lacomie + raritate)

L-am pus foarte aproape de 1 si 2 pentru ca in general principiul raritatii merge foarte bine cuplat cu fica sau lacomia.

Promotiile sau reducerile sunt in general limitate asa ca e in general ok sa introducem si principiul raritatii.

4 – mesaje bazate pe Specificitate

O idee gresita a multora celor care isi fac reclama este ca TREBUIE un trafic Foarte Mare ca sa fie eficienta.

Daca esti o mega corporatie multi-nationala, DA, iti trebuie si trafic mult. DAR, daca esti o firma mica – medie, atunci iti trebuie EFICIENTA nu trafic.

Eficienta maxima poti avea si daca reclama este foarte foarte specifica. Nu vei avea mult trafic, dar, intra doar aia care trebuie.

Reclamele specifice de multe ori precizeaza exact pretul sau locatia in care se ofera serviciul respectiv. Asta pentru ca specificitatea functioneaza foarte bine atunci audienta e una foarte nisata: fie produse care se adreseaz doar unei anumite categorii de cumparatori (in general cu pretentii, dispusi sa plateasca un pret pentru asta) fie pentru servicii locale – gen servicii “de cartier” – saloane , magazine fizice , livrare mancare, etc…

Exemple de idei de reclame bazate pe specificitate:

› Servicii de curatentie pentru sectorul 6 Bucuresti. Tarife intre 10 si 30 ron per metru patrat.

› Sacouri barbatesti de firma Originale – Armani – Preturi intre 500 si 2000 euro.

idei-reclame-eficiente

6 – mesaje bazate pe Popularitate

Asta nu e un produs oarecare. E un produs cu milioane si miliarde de fani. Parol.

Principiul se bazeaza pe spiritul de turma. Daca un produs e foarte popular, sigur este si bun.. nu?

Exemple de idei de reclame bazate pe Actiune:

› Cel mai popular Aparat pentru alungat insecte. Peste 200 mii de exemplare vandute in toata lumea.

› Lichidare de stoc – Cumpara ultimele exemplare din cele mai vandute modele ale verii 2018 (raritate + popularitate)

7 – mesaje bazate pe Actiune

Reclame in care ii spui foarte clar potentialului vizitator ce vrei de la el.

Adica, reclame in care ii spui cat se poate de diplomat – Da click DOAR daca vrei sa cumperi.

Sau, sa faca ce vrei tu sa faca – sa descarce ceva, sa se inregistreze la altceva, etc….

Genul acesta de mesaj NU este pentru branding. Este doar pentru reclame care isi propun sa atinga obiective punctuale si bine definite.

Exemple de idei de reclame bazate pe Actiune:

› Cumpara Blugi de Firma. Magazin online cu transport gratuit la comenzi de peste 200 ron.

› Vrei sa iti faci o asigurare de viata? Inregistreaza-te pentru o discutie cu un consultant.

8 – mesaje bazate pe Autoritate

In acest tip de mesaj NU promovezi direct produsul ci cresti autoritatea vanzatorului.

Si daca vanzatorul este extraordinar, atunci si produsul trebuie sa fie cel putin la fel de reusit.. nu?

Exemple de idei de reclame bazate pe Autoritate:

› Cumpara vinuri de calitate. Producator cu traditie inca din 1800

› Servicii instalatii electrice de calitate. Autorizare ANRE, APC, ANPC, GOV, UE, USA, etc… (cat mai multe diplome, cu atat mai bine)

8 – mesaje bazate pe Autoritate

In acest tip de mesaj NU promovezi direct produsul ci cresti autoritatea vanzatorului.

Si daca vanzatorul este extraordinar, atunci si produsul trebuie sa fie cel putin la fel de reusit.. nu?

Exemple de idei de reclame bazate pe Autoritate:

› Cumpara vinuri de calitate. Producator cu traditie inca din 1800

› Servicii instalatii electrice de calitate. Autorizare ANRE, APC, ANPC, GOV, UE, USA, etc… (cat mai multe diplome, cu atat mai bine)

9 – mesaje bazate pe Curiozitate

In acest tip de mesaj pui intrebari audientei urmand ca raspunsul sa fie dat de produsul/serviciul promovat de tine.

Exemple de idei de reclame bazate pe Curiozitate:

› Vrei un tratament eficient impotriva [….problema sanatate….]? La noi gasesti tratamentul potrivit!

› Reclamele tale nu functioneaza? Platesti prea mult pentru publicitate? Inregistreaza-te pentru un audit gratuit.

Cum poti implementa foarte usor – pe Facebook – tipurile de mesaje de mai sus

O potentiala problema la implementarea reclamelor este timpul necesar alocarii.

De multe ori poti face intr-un singur mesaj combinatii intre 2 (chiar 3) abordari. Sau poti merge pe o singura abordare pe reclama.

ORICUM, numarul de reclame necesar testarii multor abordari este foarte mare – si drept urmare greu de implementat.

Exista insa o solutie!

Exista un tip de campanie pe Facebook – numit DINAMIC CREATIVE – care isi propune sa eficientizeze exact genul acesta de abordare.

Si de curand, Google a anuntat ca va implementa un sistem similar pentru campaniile de display din Google Ads (nu e specificata insa o data exacta).

Ad-Web - Agentie Marketing Online | Web-Design | Servicii Promovare Online | Tel: 0775.304.971