Top 10 modalitati de promovare online valabile in 2019 – 2020
Tocmai ti-ai lansat o afacere si vrei sa stii care sunt cele mai eficiente modalitati de promovare? Sau poate te promovezi deja in offline si simti ca e momentul sa treci la alt nivel, sa acaparezi si publicul din online. In acest articol vom discuta despre 10 modalitati de promovare online care inca functioneaza.
Top 10 modalitati potrivite de promovare online pentru anul 2019 si 2020
Sunt destule schimbari in piata online si in ceea ce priveste canalele de promovare de pe internet. Anul viitor se anunta unul cel putin interesant. Insa, in continuare, promovarea online pe anumite canale aduce cele mai eficiente rezultate pentru o afacere.
Costurile de promovare online sunt semnificativ mai mici decat in cazul metodelor clasice de promovare in media: TV, radio, reclama outdoor. Iata 10 modalitati de a te promova in online valabile si extrem de profitabile inca:
- Promovarea pe Facebook
Din experienta noastra, Facebook este numarul unu in topul canalelor de promovare online, datorita raportului excelent de pret / rezultat. Pe facebook poti utiliza o combinatie unica de elemente pentru a seta o audienta specifica pentru a targeta pe dispozitive diferite fiecare utilizator si pentru a plati exact ceea ce trebuie intr-o campanie de marketing online: REZULTATELE.
- Promovarea prin You Tube
Pentru noi a functionat acest tip de promovare atunci cand am dorit vizibilitate rapida. De aceea este plasat pe locul 2 canalul You Tube in topul nostru. Pentru o afacere aflata la inceput, care nu doreste decat sa-si construiasca o comunitate de fani si o imagine pozitiva in randul a cat mai multi oameni, acest mod de promovare este perfect.
Daca ai un continut interesant, construit profesionist, pe You Tube poti optine rezultate incredibile cu un buget relativ mic. In plus, pe YouTube ai un avantaj: faptul ca in Romania, la momentul actual e probabil canalul de promovare cu cea mai mica concurenta din partea afacerilor ce se promoveaza online.
- Optimizarea pentru motoarele de cautare – promovare prin SEO
Acest tip de promovare a capatat o atentie sporita in ultimii ani. Asta in principal, deoarece incepe sa ofere oportunitati mai oke, la nivel de cost, decat Adwords. Insa, pentru ca SEO sa dea rezultate trebuie in principal sa intelegi corect logica intregului proces de optimizare si sa intelegi ca SEO nu e doar despre a instala Yoast si despre a completa un articol cu cateva cuvinte SEO.
Optimizarea face referire atat la continut, care este in continuare aspectul numarul 1. Insa face referire si la optimizarea structurii site-ului, la autoritatea acestuia si mai ales la experienta utilizatorului.
- Promovarea online prin Email
Am observat nu de foarte putine ori cazuri in care email-marketingul era regele ratei de conversie pentru unele afaceri. Astfel, daca stii cum sa abordezi acest canal de promovare, te poti astepta la rezultate incredibile.
Newsletterele sunt o modalitate buna de a comunica cu publicul tinta. Insa nu intelege aceasta modalitate ca pe o oportunitate de a le impinge pe gat oferte interminabile si promotii peste promotii.
Continutul este extrem de important si in directia de email-marketing. Pentru ca email marketingul sa produca rezultate e bine sa implementezi aceasta modalitate de promovare conform principiului Pareto – 80% informare – 20% vanzare.
- Google Ads (fostul Adwords)
Acest canal de promovare a devenit foarte foarte aglomerat in ultimul an. Insa el functioneaza inca, daca stii sa-l abordezi. Cel mai important lucru pe care trebuie sa-l iei in calcul in acest caz este TESTAREA.
O campanie eficienta pe Google Ads va necesita cateva etape de testare si un produs extrem de interesant pentru public. Cu toate astea, datorita concurentei, marjele de profit vor fi mai mici in acest caz. Nu incerca sa te promovezi pe Google Ads ca incepator.
Un lucru este insa de retinut cu privire la aceasta modalitate de promovare: Google Ads ramane SINGURA metoda prin care poti arata un produs unui om exact in momentul in care se intereseaza de el.
- Site-uri online – promovare prin advertoriale si bannere
Din nou, daca vrei expunere, aceasta este o modalitate perfecta de a te promova online. Fie alegi o campanie nationala de promovare (daca ai un buget enorm si poti lucra cu toate revistele mari), fie alegi promovarea nisata pe site-uri de specialitate, care sa corespunda cu domeniul tau de activitate.
Aceasta modalitate de promovare functioneaza in general pentru produsele de masa. Daca ai un produs nisat, poate ar fi cazul sa mizezi pe alte modalitati de promovare.
- Promovarea prin Afiliere
Marketingul afiliat a crescut si el simtitor in ultimii ani. Daca doresti vanzari, afilierea cu unele magazine uriase precum Emag s-ar putea sa fie o metoda de a obtine un profit decent. De asemenea, site-urile de anunturi OLX, Publi24, LaJumate, pot oferi rezultate destul de bune in directia asta.
Insa, la fel ca si in cazul site-urilor online, trebuie sa-ti gandesti bine audienta si campania. Pentru produsele de masa s-ar putea sa functioneze mai prost aceasta metoda, insa pentru cele targetate poti aduce rezultate bune. Insa ia in calcul aceasta metoda doar pentru promovarea “low-level”, pentru audientele de rand, sa spunem.
Daca vrei ceva specific, scalabil si care sa iti functioneze pe oamenii sofisticati, nu afilierea e metoda potrivita.
- Promovarea pe Linked-in sau alte retele sociale
Aici te vei bucura de acelasi avantaj ca la You Tube. Nu foarte multa lume foloseste acest serviciu. Iar daca mai ai si o campanie facuta cu cap, lucrurile s-ar putea sa functioneze perfect pentru tine.
Imagineaza-ti o campanie pe Linked-in pentru o firma de recrutare. Este canalul 100% potrivit pentru a acapara leed-uri de calitate superioara. De asemenea, serviciile premium, pe care se presupune ca le acceseaza doar o anumita clasa de oameni, pot avea intrare cu usurinta pe astfel de canale.
De asemenea, Linked-in functioneaza extrem de bine in promovarea B2B – business to business.
- Promovarea prin continut – site-ul si blogul propriu
Continutul ramane rege, este o modalitate de promovare de sine statatoare. Continutul de calitate va spune ceva despre afacerea ta intotdeauna. Insa acele articole de blog sau acel text de pe landing page-ul de vanzare trebuie sa ajunga sa fie citite.
Asadar, aceasta modalitate functioneaza doar in combinatie cu un alt canal, care sa asigure expunere. Totusi, un blog este un element esential de generare a increderii utilizatorilor in afacerea ta. Asadar, cu ajutorul continutului de calitate si cu reclama care sa iti aduca expunere pe aceste articole de blog, vei putea in timp sa construiesti o comunitate foarte atrasa de produsele si serviciile tale.
Iar locul 10 este un loc special pe care il dedicam unei noi metode de promovare.
- Promovarea prin ChatBots – cea mai noua modalitate de a atrage leed-uri
Si probabil si cea mai eficienta. Chatbots reprezinta crearea unor robotei automatizati care sa discute cu persoanele din publicul tau tinta pe Messanger. Ei sunt o caracteristica noua a reclamelor Facebook Ads (noua cel putin in Romania).
Ei sunt foarte foarte eficienti in atragerea leed-urior. Pentru a atrage oameni care sa se intereseze de produsele si serviciile tale, probabil vei plati cel mai putin in cazul utilizarii acestui tip de promovare.
Reclamele in mess par a fi noua moda, iar in afara exista deja jucatori importanti care concretizeaza faptul ca robotii de messanger sunt cea mai eficienta metoda de atragere a leed-urilor.
Acestea sunt principalele metode de promovare care inca functioneaza si pe care noi le folosim la Ad Web. Daca te putem ajuta cu mai multe informatii sau daca doresti sa afli ceva anume despre una dintre metode, te asteptam sa ne contactezi.
Iti putem oferi atat cursuri de promovare, servicii de promovare pentru afacerea ta sau consultanta de specialitate, pentru ca tu sa intelegi mai bine ce anume functioneaza si cum ar putea sa te ajute pentru a promova afacerea ta.