SEO pe intelesul tuturor – cum iti optimizezi site-ul pentru motoarele de cautare?
Atunci cand ai o afacere online, un website de prezentare sau un magazin online, scopul tau este in ultima instanta este clar acela de a vinde. Totusi, exista un numar limitat de persoane carora poti sa vinzi. Si exista un numar din ce in ce mai mare de site-uri care doresc acelasi lucru ca si tine.
Conform statisticilor, in lume exista la momentul actual peste 1,8 miliarde de site-uri web. Cu alte cuvinte, 1 website la fiecare 4 persoane de pe planeta. Cu toate acestea, prima pagina a motorului de cautare Google ofera in continuare 10 rezultate de afisare in momentul unei cautari.
Cum faci ca website-ul tau sa fie prezent printre cele 10?
Si mai ales, cum faci ca el sa fie prezent printre primele 3, luand in calcul ca peste 70% dintre click-urile totale ale utilizatorilor sunt impartite intre primele 3 pozitii din Google.
Ei bine, raspunsul la aceasta intrebare este SEO – optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare.
Ce este SEO si cum te poate ajuta?
SEO este un cumul de factori si de procese de optimizare care fac ca website-ul si continutul website-ului tau sa fie intelese de Google, sa fie considerate relevante pentru cei care cauta informatii si sa fie afisate cat mai sus in pozitii, in momentul in care acestia efectueaza o cautare pe Google.
SEO te poate ajuta astfel sa iti realizezi un website care sa fie usor de inteles de catre Google, sa fie atractiv pentru oamenii care intra pe el si sa contina informatii relevante pentru ei, asa incat Google sa ii acorde o pozitie superioara in cautari.
Care sunt principalii factori pe care trebuie sa ii iei in calcul atunci cand te gandesti la optimizarea site-ului tau?
Principalii factori SEO pe care ar trebui sa ii iei in calcul sunt: AUTORITATEA (domeniului) si RELEVANTA (continutului), dupa care ar trebui sa acorzi importanta cuvenita si OPTIMIZARILOR TEHNICE (structura si logica site-ului + continutul).
Cum optimizezi site-ul tau pentru motoarele de cautare?
Exista 2 mari tipuri de optimizari pe care trebuie sa le faci pentru ca site-ul tau sa fie SEO friendly: optimizarea on-page (optimizarea interna a site-ului) si optimizarea off-page (optimizarea in afara site-ului).
Optimizarea on-page a site-ului tau
Optimizarea on-page a site-ului tau face referire atat la partea tehnica, de construire a unei structuri logice a site-ului, de eficientizare a meniului si a factorilor UX, dar se refera si la optimizarea continutului (imagini + text). Continutul este principalul factor ce determina RELEVANTA unui website.
Optimizarea tehnica are o multime de pasi, dintre care cei mai importanti sunt:
– cresterea vitezei de incarcare
– structurarea unui sitemap
– stabilirea structurii site-ului si a logicii acestuia
– implementarea elementelor SEO (title, meta description, headings) pentru paginile site-ului
– optimizarea continutului pentru a fi SEO friendly (identificarea cuvintelor cheie relevante pentru nisa ta si optimizarea textelor pe baza acestor cuvinte)
– optimizarea imaginilor
Optimizarea off-page a site-ului tau
In principal, optimizarea off-page a site-ului tau contine procese complexe efectuate pentru CRESTEREA AUTORITATII DOMENIULUI TAU. Autoritatea site-ului se contruieste prin obtinerea unui numar cat mai mare de LINK-URI DE CALITATE, care sa duca spre site-ul nostru. Acestea trebuie sa fie trimiteri din partea unor site-uri cu autoritate foarte mare, catre site-ul nostru.
In plus, pentru partea de autoritate conteaza si vechimea domeniului. Cu cat site-ul nostru va avea o vechime mai mare in piata, cu atat acesta va capata o autoritate mai mare, daca insa respectam si restul factorilor.
In procesul de calculare a autoritatii mai conteaza si mentiunile site-ului nostru pe internet. Ganditi-va la urmatoarea situatie: cu cat mai multe persoane discuta pozitiv despre un produs, recomandandu-l prietenilor si cunoscutilor, cu atat acel produs va capata mai multa incredere pe piata. Exact asa functioneaza si in online aceasta situatie. Cu cat site-ul nostru se regaseste in mai multe locuri pe internet si in social media, cu atat mai multa autoritate va capata si Google il va vedea ca fiind un site de incredere.
Asadar, atunci cand doriti optimizarea unui site pentru motoarele de cautare, in primul rand plecati de la aceste doua elemente de baza: AUTORITATEA si RELEVANTA site-ului. Autoritatea este factorul principal, care determina Google sa priveasca site-ul cu incredere. Relevanta se calculeaza pornind de la continut, iar ca procent, aceasta este secundara. Insa nu inseamna ca este mai putin importanta.
Degeaba vei atrage 1000 de link-uri cu autoritate mare catre un site care se incarca in 10 secunde si are o pagina cu 2 imagini si un paragraf. Si degeaba vei avea un site cu zeci de pagini, pline de continut interesant, care se incarca foarte repede si ofera informatii foarte relevante, daca nu va fi mentionat de nimeni in online si nu va avea nicio trimitere catre el.
Totul functioneaza ca un lant de cauze – efecte in lumea SEO. Daca vrei sa intelegi mai bine ce presupune acest proces si cum anume poti obtine rezultate din optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare, poti accesa ghidul nostru de SEO.
De asemenea, poti urma un curs de SEO pe care ti-l putem oferi la Ad Web. Iar daca doresti si mai mult ajutor, te putem ajuta cu servicii de optimizare pentru motoarele de cautare. Ad Web este o companie cu vasta experienta in domeniu, fiind o agentie SEO la baza. Te putem ajuta noi sa iti optimizezi site-ul si sa il ridici in pozitiile Google.
Contacteaza-ne pentru mai multe detalii!