Google sau Facebook? Unde ne promovam mai bine?

Care e cea mai buna modalitate de promovare online? Google sau Facebook?

Dar care e cea mai buna unealta: clestele sau ciocanul? DEPINDE de ce vrei sa faci cu ea!

Si Google si Facebook sunt doua unelte excelente de promovare online, doar ca exista diferente semnificative intre ele si logica promovarii este diferita. Nu este eficient sa le abordezi pe amandoua la fel. Sigur, poate functiona insa nu eficient. Pana la urma, poti bate cuie si cu clestele, dar nu pentru asta e facut nu?

google-vs-facebook-300x300

La ce “e bun” Google si la ce “e bun” Facebook-ul

Evident ne referim la promovare online…

Diferenta majora intre cele doua este data de modalitatea in care utilizatorii folosesc cele doua medii.

Google este folosit pentru a cauta informatii si raspunsuri la probleme. Vrem rezolvarea unei probleme si suntem focusati DOAR pe gasirea solutiei. Nu ne intereseaza decat foarte rar lucruri conexe care nu ne ajuta sa rezolvam problema pentru al carei raspuns il cautam.

Facebook este folosit in general in timpul liber si in general pentru socializare, amuzament si entertainment. Intram sa vedem ce mai fac prietenii ce mai e nou, ce e cool, insa nu suntem preocupati de ceva concret si nici nu dorim neaparat rezolvarea unei probleme. Vrem doar sa ne simtim bine.

Astea sunt starile principale pe care le au utilizatorii cand acceseaza cele doua site-uri. Nu spun ca toata lumea intra pe Google doar ca sa caute informatii utile si ca toti sunt 100% focusati insa, acesta este profilul general. La fel cum nici pe Facebook nu toata lumea vrea doar sa se relaxeze.

La ce “e bun” Google si la ce “e bun” Facebook-ul

Evident ne referim la promovare online…

Diferenta majora intre cele doua este data de modalitatea in care utilizatorii folosesc cele doua medii.

Google este folosit pentru a cauta informatii si raspunsuri la probleme. Vrem rezolvarea unei probleme si suntem focusati DOAR pe gasirea solutiei. Nu ne intereseaza decat foarte rar lucruri conexe care nu ne ajuta sa rezolvam problema pentru al carei raspuns il cautam.

Facebook este folosit in general in timpul liber si in general pentru socializare, amuzament si entertainment. Intram sa vedem ce mai fac prietenii ce mai e nou, ce e cool, insa nu suntem preocupati de ceva concret si nici nu dorim neaparat rezolvarea unei probleme. Vrem doar sa ne simtim bine.

Astea sunt starile principale pe care le au utilizatorii cand acceseaza cele doua site-uri. Nu spun ca toata lumea intra pe Google doar ca sa caute informatii utile si ca toti sunt 100% focusati insa, acesta este profilul general. La fel cum nici pe Facebook nu toata lumea vrea doar sa se relaxeze.

Vezi mai multe articole din categoria: Reclame pe Facebook

Vezi intregul program educational al SEOmark.ro

Ma intereseaza sa implementez ceva similar cu ce e in articol

Cum vindem fiecarui utilizator?

Cum vindem pe Google

In cazul Google putem afisa un mesaj text in functie de cautarile pe care le face el (ce cuvinte cheie foloseste in cautari). In afara de aceste cautari nu stim prea multe despre el dar stim ca in momentul respectiv el cauta acel lucru.

Succesul consta in a-i oferi utilizatorului un mesaj cat mai relevant posibil raportat la cautarile pe care le face. Cu cat mesajul nostru este mai specific, cu atat sansa de click este mai mare si cu atat sansa sa ii vindem produsul este mai mare. Altfel spus, Google este eficient doar daca reusim sa ii oferim utilizatorului exact ce cauta el.

Una din principalele erori facute de incepatori este sa afiseze mesaje cat mai generale pentru o audienta cat mai mare. De exemplu, vreau sa vand cartea unu autor. In loc sa selectez ca si cuvinte cheie exact titlul cartii sau numele autorului, selectez ca si cuvant cheie “carti” mergand pe ideea ca voi afisa reclama mea catre oameni care cauta carti. Pana la urma vand o carte, nu?

Din pacate este complet ineficient. 99% dintre cei care vad mesajul meu nu sunt interesati de produsul pe care il vand pentru ca ei foarte probabil cauta cu totul alta carte. Si stiti care e cel mai prost aspect? Ca multi vor face click doar din curiozitate sau din speranta ca poate poate gasesc acolo ce cauta. Rezultatul va fi ca vor intra, nu vor gasi pentru ca nimeni nu are rabdare sa cauta (asta e in online…) si vor pleca fara sa cumpere nimic. Si o mare parte din bugetul nostru se va duce pe click-uri fara rezultat.

Pentru a fi eficient pe Google trebuie sa oferi utilizatorului EXACT CE CAUTA. Acest lucru presupune sa definesti foarte precis cuvintele cheie si sa ai multe pagini pentru fiecare cautare specifica.

Tocmai din acest motiv, aproape orice pe Google incepe cu studiul cuvintelor cheie (utile si pt seo si pt Adwords)

Cum vindem pe Facebook

In cazul Facebook-ului, lucrurile sunt aproape invers ca in cazul Google. Stim foarte multe despre utilizator: stim profilul lui, varsta, interesul sau general, prietenii, etc… Insa nu stim exact ce il preocupa pe el in momentul respectiv.

Din acest motiv, pe Facebook reclama trebuie sa fie mai atemporala si gandita sa atraga mai curand utilizatorul catre noi insa sa nu incerce sa ii vanda imediat si direct ceva. Ramanem in zona exemplului cu carti. Stim de exemplu ca un utilizator de Facebook este interesat de lectura insa nu stim exact ce carte il intereseaza pe el acum. Putem fie sa incercam sa ii afisam cele mai de interes carti pentru profilul sau sau putem sa il aducem pe site pentru a vizita pagina noastra de promotii. Am putea afisa un mesaj in care sa promovam top 10 carti din aceasta vara. Cineva pasionat de lectura ar fi interesat sa vada care sunt 10 cele mai in trend carti ale momentului.

Evident, dupa ce a intrat pe site-ul nostru, putem sa incercam sa il abonam la o promotie si cumva sa ii luam datele de contact. O modalitate foarte puternica de a strange date de contact ale persoanelor interesate de lectura ar fi sa oferim cateva carti gratuite in format PDF – evident, utilizatorul trebuie sa isi faca cont (nume, email, telefon) pentru a le primi. In acest fel l-am inscris automat in baza noastra de date, l-am convins sa isi faca cont si e acum familiarizat cu libraria mea online. Pe viitor imi va fi mult mai usor sa ii vand efectiv carti si sa il transform intr-un client fidel.

Sigur, se poate vinde direct si pe Facebook. Pot Afisa reclama unui produs si pot directiona utilizatorii direct spre pagina de unde sa cumpere. Doar ca in acest caz, daca nu sunt o firma cunoscuta, oamenii nu prea vor avea incredere in mine si campania ma va costa foarte mult. Este MULT mai usor sa iti aduci oamenii aproape fara vanzare directa si doar ulterior sa incerci sa vinzi, decat sa le bagi pe gat produsul din prima.

facebook-vs-adwords-ads-760x400

Google VS Facebook – subiectul webinarului gratuit din aceasta saptamana

Cum sa ne promovam eficient pe Google si pe Facebook va fi subiectul webinarului gratuit de la ora 19:00 oferit de SEOmark.ro. Voi prezenta particularitatile fiecarui canal de promovare, cui i se potriveste si care sunt costurile generale.

Pentru a participa gratuit la webinarul nostru va puteti inscrie aici>>

Afla mai multe gratuit despre promovarea online

In cazul in care te intereseaza mai multe despre promovarea pe Google, avem doua ghiduri gratuite: unul de SEO si unul de Adwords.

Iar daca te intereseaza mai multe despre promovarea pe Facebook sau Youtube urmatoarele articole iti vor fi utile:

http://seomark.ro/cum-sa-te-promovezi-eficient-pe-facebook/ – Radu Ciofu si Andrei Dragu, client service director si specialist Facebook

http://seomark.ro/cum-sa-va-promovati-eficient-in-online-prin-video-si-cati-bani-poate-face-un-vlogger/ – Radu Ciofu si Catalin Palavescu, regizor si fondator PAC-PAC studios

Ad-Web - Agentie Marketing Online | Web-Design | Servicii Promovare Online | Tel: 0775.304.971