Cum sa vinzi mai mult – 6 elemente esentiale pentru orice pagina de produs

Fie ca este vorba despre un magazin online, un site de prezentare sau o platforma online a afacerii tale, odata pus online, orice website are un singur scop principal: sa vanda. Si cum poti vinde prin intermediul site-ului tau? Ei bine, teoretic este destul de simplu: tot ce trebuie sa faci este sa-l aduci cat mai sus in pozitiile Google, asa incat el sa fie vizibil catre toti cei care cauta serviciile tale.

What_Is_Product_Marketing-1

Vrei sa vinzi mai mult?
Atunci este esential ca paginile care promoveaza produsele/serviciile tale sa fie bine optimizate.

Procesul de optimizare al unei pagini poate dura mult timp si poate consuma resurse considerabile. Dar, indiferent cat de sofisticata sau simpla vrei sa fie pagina, ea trebuie sa respecte cateva reguli de baza pentru a avea succes.
In acest articol imi propun sa va prezint elementele de baza ale optimizarii unei pagini si ce cred eu ca este obligatoriu sa nu lipseasca, daca vrei sa ai succes cu o campanie.

 

1. Asigura-te ca utilizatorul este convins ca a ajuns exact unde trebuie

Altfel spus, mesajul din reclama si cel din prima parte a primului ecran trebuie sa fie acelasi

O problema mare in online este lipsa de rabdare a utilizatorilor. De multe ori, daca primele lucruri pe care le vad oamenii cand intra pe o pagina/site nu sunt exact lucrurile pe care ei se asteptau sa le gaseasca, atunci pur si simplu vor pleca din acea pagina fara sa investigheze mai in amanunt daca era sau nu destinatia potrivita.

Atunci cand iti faci reclama, indiferent daca e platita sau nu, aduci oamenii in pagina ta cu un mesaj, oricare ar fi el. PRIMUL lucru pe care il ai de facut este sa te asiguri ca primul mesaj pe care il vad vizitatorii in pagina ta, este foarte strans corelat cu mesajul anterior vazut.

Practic, trebuie sa te asiguri ca utilizatorul e convins ca a ajuns la destinatia potrivita.

IMPORTANT: verifica si cum se vede pagina ta pe mobil. De cele mai multe ori, pe mobil o pagina arata altfel decat pe desktop. E posibil astfel ca primul ecran sa nu contina mesajul specific paginii tale, caz in care vrei sa remediezi situatia.

Deci, cand vine vorba de optimizarea unei pagini de produs, primul lucru pe care trebuie sa il faci e sa il asiguri pe vizitator ca a ajuns unde trebuie.


  1. Prezinta-i CLAR vizitatorului beneficiile produsului tau

DE CE sa cumpar produsul asta? Ce beneficii am?

Al doilea lucru pe care un utilizator ar trebui sa il vada in pagina ta sunt beneficiile produsului/serviciului tau.

Gandeste-te exact de ce ar vrea cineva sa cumpere produsul tau. Asigura-ti vizitatorul ca daca va cumpara acel produs, isi va satisface nevoia. Aditional, ofera-i si alte beneficii pe care produsul tau le are si care te diferentiaza de concurenta.

IMPORTANT: de cele mai multe ori, pretul NU e un beneficiu.

– Cumpara produsul ABC!

– La ce imi foloseste?

– La nimic, dar e ieftin.

Are logica?

In plus, NU vrei sa vinzi ieftin. Cu cat vinzi mai ieftin, cu atat profitul tau e mai mic. Si in plus, daca singurul lucru cu care poti sa te lauzi e pretul mic la produsul tau, atunci, ca marketer ai o problema.

Personal, nu consider ca reducerile sau discount-urile sunt un beneficiu si nu cred ca ele trebuie afisate in pagina de produs. O exceptie notabila e atunci cand precizezi ca exista reduceri pentru cei care cumpara mai mult.

Deci, gandeste-te ce vor clientii tai si prezinta clar beneficiile in pagina de produs. Asigura-te totusi ca textul tau e credibil si nu faci exces de lauda.

  1. Creste-ti in mod CREDIBIL autoritatea ta.

De ce sa cumpar de la tine?

Al treilea lucru important pe care trebuie sa il transmiti unui vizitator este ce te califica pe tine ca si vanzator al acelui produs/serviciu.

Ai experienta de durata in domeniul tau? Ai avut clienti multumiti? (testimoniale) Ai avut foarte multi clienti? Oferi garantie sau suport? Exista alte firme/autoritati care te recomanda? Ai diplome sau autorizatii?

In esenta orice informatie prezentata CREDIBIL care te recomanda ca fiind o persoana de incredere.

Am accentuat cuvantul credibil pentru ca exista un fenomen foarte des intalnit: Afirmatii auto-laudative nesustinute.

Suntem una din cele mai bune companii din piata” sau “Oferim cele mai bune servicii” sau “Cu noi intotdeauna vei fi multumit

Toate afirmatiile de mai sus sunt reale pentru ca? E cineva care ceritifica cat de cat ?

Nu spun ca e rau sa te lauzi – e ok DACA o faci cum trebuie.

RECOMANDARI

In capitolul de autoritate, foloseste afirmatii reale si verificabile (nu ca verifica cienva, dar, oricum).

De exemplu:

  • Avem peste 10 ani de experienta
  • Am finalizat peste 100 de proiecte din domeniul….
  • Avem peste 1000 de clienti
  • Avem autorizatie de la X si Y…
  • Toti angajatii nostri sunt ceriticati cu diploma…
  • Avem peste 10 000 de persoane pe facebook care…

Sunt convins ca ati inteles. Trebuie ceva real si verificabil.

vanzare-ecommerce-1024x1024
  1. Specificatiile produsului/serviciului

Spune-i vizitatorului cat poti de clar exact ce cumpara

Prin specificatii inteleg toate informatiile mai tehnice care tin de produs sau de serviciu. Specificatii tehnice pot fi:

  • Detalii tehnice (la electrocasnice de ex.)
  • Cuprinsul unui curs
  • Termenul de valabilitate sau garantia
  • Serviciile din componenta unui pachet mai mare de servicii
  • orice alte detalii tehnice…

Atentie, nu confundati specificatiile tehnice cu beneficiile de la punctul 2. Faptul ca un televizor are 120 inch, este un detaliu tehnic nu un beneficiu. Un beneficiu este ca detaliile se vad mai bine.

Daca un telefon are 4G nu e un beneficiu, e o specificatie – beneficiul este ca poti vedea mai usor filme sau poti descarca mult mai rapid programe.

  1. Obtine testimoniale CREDIBILE pentru produsele tale

am cumparat produsul si sunt foarte multumita de el – Maria, Bucuresti

Se poate mai generic de atat?

Este credibil?

Hilar poate…

Review-urile si testimonialele sunt o parte foarte importanta a procesului de vanzare – DACA – sunt facute cum trebuie.

Daca nu ai decat “Maria din Bucuresti” atunci in cel mai bun caz nu te ajuta de loc, in cel mai rau caz, iti scade rata de conversie DACA vinzi produse pentru care ceri mult si pe care le promovezi catre audiente pretentioase.

Cum sa faci credibile testimonialele?

E foarte, foarte usor – daca sunt chiar reale.

Cere-i pe cat posibil fiecarui client multumit sa iti acorde testimoniale. Fara rusine si la cat mai multi. Unii vor fi de acord, altii nu. Asta e. Concentreaza-te pe cei care VOR.

De la cei care vor este important sa obtii:

  • O poza reala – sa se vada ca e reala, nu ca pozele de studio perfecte de pe shutterstock
  • link spre pagina de facebook sau linkedin a persoanei respective
  • link spre site
  • raspunsuri la un set minim de intrebari
  • un comentariu liber scris de el
  • un rezumat a ce s-a facut

Sigur, dureaza un pic mai mult si chiar iti trebuie persoane reale care sa iti acorde increderea. Dar, EXACT de asta chiar functioneaza.

  1. Si nu in ultimul rand: pretul + formular de inregistrare

La formulare – cu cat e mai simplu, cu atat e mai eficient

Aici, nu sunt prea multe de spus. Formularul trebuie sa fie cat mai simplu posibil. Din punctul meu de vedere, nume, email si telefon e tot ce trebuie. Restul trebuie sa faca cei de la vanzare. Au fost facute mai multe studii si toate au aratat ca gradul de completare al unui formular e clar invers proportional cu complexitatea lui.

Nu are rost sa ceri cuiva adresa, oras, site, sau mai stiu eu ce alte chestii, atunci cand oricum il vei suna ca sa confirmi comanda. Mai ales in cazul inregistrarilor de pe mobil, unde tastatura nu este foarte usor de folosit.

Deci, un formular cat mai aerisit, cat mai clar si cat mai simplu.

Concluzii de final

In mare, cam astea ar fi cele 6 elemente care trebuie sa se regaseasca in orice pagina de inregistrare (Landing Page). Evident, sunt multe care mai pot fi spuse, plus ca odata stabilite elementele de baza, greul abia acum incepe.

Cea mai mare parte din timpul unei optimizari este sa vezi ce mesaj specific pentru fiecare din cele 6 puncte de mai sus rezoneaza mai bine cu audienta ta.

DAR, daca ai grija ca fiecare pagina a ta sa aiba cele 6 elemente, atunci poti fi convins ca ea va functiona in cel mai rau caz ok si ca respecti un standard minim de calitate si logica in promovarea online.

Ad-Web - Agentie Marketing Online | Web-Design | Servicii Promovare Online | Tel: 0775.304.971