Cele mai intalnite erori strategice la site-uri in WordPress si cum sa le eviti
Foarte, foarte probabil ti-ai facut site-ul ca sa vinzi cu el, nu?
Vrei ca site-ul companiei tale sa fie un bun “agent de vanzari” online!
In acest articol va prezint cateva din principalele erori strategice (nu tehnice) intalnite la site-urile in wordpress – dar nu numai.
#1 Pagini 100% dinamice – pe prima pagina sau principalele categorii
Intai – ce e o pagina dinamica?
O pagina dinamica e o pagina al carei continut de schimba (dinamic) in functie de alte pagini.
Exemple:
- O categorie cu ultimele articole
- de ex: https://seomark.ro/categorie-articole-despre-web-design/ – DESI aici exista un pic de text static chiar la inceput – dar e foarte putin.
- O pagina cu ultimele porduse
- Pagina cu noutati de la Emag – https://www.emag.ro/noutati
- O categorie cu cele mai populare produse / cele mai citite articole
- etc…
Care e problema cu astfel de pagini?
Una din principalele variabile de care Google tine cont este vechimea continutului unei pagini. Daca avem o pagina bine facuta pentru un produs (rame foto de exemplu) si pagina respectiva este intr-o forma similara de ani de zile, Google va ajunge sa ii acorde multa autoritate.
E exact ca la un magazin care vinde cam aceleasi produse de ani de zile. Te-ai obisnuit cu el , stii ca acolo gasesti mereu ce iti trebuie.
Ce s-ar intampla insa cu un magazin care in fiecare zi ar schimba continuu tipurile de produse pe care le gasesti acolo. Azi au paine, maine au bujii, poimaine au flori, saptamana viitoare au decoratiuni de craciun si tot asa ?
Cam asa se simte Google cand viziteaza pagini dinamice. Asta pentru ca ce e in ele SE SCHIMBA MEREU.
O alta mare problema a paginilor 100% dinamice – 100% din continutul lor e duplicat si vor fi ignorate de Google.
Cand spun ca e duplicat, nu ma refer ca e copiat de la altcineva, ci copiat DIN site-ul tau din articolele / produsele tale.
De ex:
- o cateogrie cu ultimele articole va avea 100% continut duplicat copiat din articolele respective
- o cateogrie cu ultimele produse va avea 100% continut duplicat copiat de la acele produse
O pagina cu 100% continut duplicat NU va performa ok in Google.
Ce e de facut ?
- Introdu si texte statice in fiecare pagina dinamica. Mai mult = mai bine, dar, chiar si putin text ajuta. Ai o pagina cu ultimele produse ale magazinului tau? Fa un paragraf in care sa spui : “Aici gasiti intotdeauna noutati din categoriile de produse …..”Textul acela va fi static si Google va vedea ca e singurul element stabil din pagina si va ajuta mult la ancorarea paginii pentru anumite cuvinte cheie.
- NU folosi pagini 100% dinamice pentru prima pagina sau in meniul site-ului. Prima pagina si catgoriile din meniu SUNT pagini foarte importante ale site-ului tau. Daca acolo pui continut duplicat nu utilizezi cele mai valoroase pagini pe care le ai.
#2 ZERO elemente de colectare de lead-uri (date de contact)
Exista mai mult de doua tipuri de vizitatori: cei care cumpara si restul
Marea, marea majoritatea a celor care conduc afaceri si detin un site considera ca daca vizitatorul e interesat de produsele/serviciile din site e suficienta pagina de contact sau butonul adauga in cos.
Ceea ce e adevarat – daca vizitatorul este 100% hotarat sa cumpere de la tine, o va face.
DAR – ce faci cu vizitatorii care NU sunt 100% hotarati sa cumpere de la tine.
› Statistic, peste 95% din vizitatorii unui site NU cumpara produse/servicii de la acel site
Ce e de facut?
Iti trebuie sa implementezi cel putin doua categorii de functii in site:
- Elemente PRO-ACTIVE de interactiune cu traficul
- Adica, chat care sa nu stea inactiv – sa intrebe ceva gen “te pot ajuta cu ceva?”
- Cadouri gratuite – gen ghiduri, vouchere, audio-book-uri, invitatii la evenimente, etc…
- Mini cadouri care sa te coste nimic sau mai nimic pe care sa le dai gratuit contra unor date de contact.
- Logica este sa ii captezi cu ceva pe cei care nu sunt hotarati sa cumpere de la tine. In etapa a 2-a urmeaza sa incerci sa ii transformi pe acestia in clienti.
- In esenta, implementarea unui sales funnel – vezi aici : https://seomark.ro/strategii-de-promovare-online-pentru-produseservicii-greu-de-vandut/
- Mini cadouri care sa te coste nimic sau mai nimic pe care sa le dai gratuit contra unor date de contact.
#3 Dezactivarea comentariilor la nivelul intregului site
Exista o perceptie ca un site “profesionist” este cumva impunator si distant si doar “prezinta” firma
Cred ca nu mai este o noutate faptul ca daca ai recenzii si comentarii pozitive pe pagina de produs a unui magazin online, ele te vor ajuta la vanzari.
In realitate, afirmatia de mai sus este valabila pentru ORICE pagina a site-ului tau.
Evident, cu conditia ca acele comentarii sa fie civizlitate si la obiect. Din fericire, poti modera cum doresti comentariile – asa ca nu ai nici un risc real.
Comentariile pot fi un fel de pagina FAQ insa personalizate pe fiecare tip de serviciu/produs pe care il oferi
Multe site-uri au pagina de intrebari frecvene – FAQ’s. Este FOARTE BINE ca exista.
Insa, mai ales daca suntem o companie mai mare, acea pagina are un dezavantaj – nu poate acoperi toate serviciile si produsele. Sau, daca o face, devine foarte mare si foarte greoaie – in sensul ca nu gasesti usor informatia de care ai nevoie.
O varianta eficienta din toate punctele de vedere este sa ai comentarii la aproape toate paginile care vand sau iti prezinta afacerea.
Ai doua avantaje mari:
- Functioneaza ca un fel de FAQ’s specific pentru acel serviciu/produs
- Iti aduc un plus mare de incredere – compania ta pare vie, activa si populara – ceea ce contribuie mult la cresterea vanzarilor.
#4 Site-uri excesiv si exclusiv vizuale
Site-uri foarte frumoase, aproape exclusiv din imagini si vizual-uri
Sunt convins ca ati vazut foarte des site-uri care arata foarte bine si care se bazeaza exclsuiv pe vizualuri si poze – mari si frumoase. Posibil ati fost impresionat de unele si ati dorit unul similar pentru compania voastra.
Daca ati avut un astfel de site, stiti probabil ce urmaza sa spun.
Desi arata foarte bine, aceste site-uri NU VAND si NU GENEREAZA TRAFIC.
Si atunci, de ce sunt atat de des intalnite?
- Sunt mai usor de facut – ce rost are sa muncesti sa faci text ok, sa gandesti ce intrebari are potentialul vizitator, etc… Pui o poza mare si frumoasa si ai rezolvat problema.
- Iau ochii – arata bine, nimic de zis si sunt USOR de vandut (de catre cei care fac site-uri)
- Costa mai putin – pentru ca e mai putin de munca
Ce faci daca vrei sa prezinti si vizualuri curate si frumoase?
Exista nise unde imaginea conteaza enorm: fotografie, turism, arta, etc…
Sunt nise care vand produse care trebuie sa arate bine si unde un element vizual este esential. Ce e de facut?
Sunt cateva variante:
- Fa anumite sectiuni in site unde sa prezinti pe larg aceste vizualuri.
- Mare parte din site sa fie cu text butoane, informatii , etc.. dar – sa ai si o zona unde sa prezinti doar in imagini mari portofoliul companiei.
- Daca vrei asta, cam trebuie sa simplifici meniul site-ului si footer-ul. Poti sa faci insa multe sub-categorii care sa nu fie vizibile din prima
- Fa un subdomeniu sau un site separat. Se practica.
- Ai site-ul principal, cu text si tot ce trebuie si unu sau mai multe subdomenii dedicate vizualurilor. Asa, elmentele de infrastructura a site-ului principal NU te incurca cu nimic. Poti sa te destrabalezi cat si cum vrei pe subdomeniu.
- O alta varianta e sa faci site-uri de portofoliu – important – aceste site-uri POT fi si in subdirectoare in site-ul tau. Nu trebuie neaparat facute site-uri separate.
- Fa un catalog de prezentare. Daca ai ceva foarte frumos de aratat, nu e obligtoriu sa fie in site. Sigur, poate vrei ca prima impresie sa conteze, dar, daca e un catalog, poti obtine lead-uri. Sunt avantaje si dezavantaje.
- Ai site-ul principal, cu text si tot ce trebuie si unu sau mai multe subdomenii dedicate vizualurilor. Asa, elmentele de infrastructura a site-ului principal NU te incurca cu nimic. Poti sa te destrabalezi cat si cum vrei pe subdomeniu.
- Mare parte din site sa fie cu text butoane, informatii , etc.. dar – sa ai si o zona unde sa prezinti doar in imagini mari portofoliul companiei.
#5 Adaugarea unei sectiuni de continut (blog, articole) si abandonarea ei
Multa lume a auzit ca “pentru seo iti trebuie articole” asa ca vor blog
Dupa care arunca acolo o mana de articole, dupa care uita de el.
Nimic nu spune mai mult “nu ma intereseaza prea mult site-ul” decat o sectiune cu “noutati” de acum 3-4-x ani.
Blog-ul e ca pagina de Facebook: Daca nu pui nimic, mai bine nu il ai.
Continutul pe site – articolele te pot ajuta sa ai vanzari. Articolele iti pot aduce trafic pe site.
DAR – ca orice lucru pe lumea asta, daca vrei sa functioneze, trebuie sa te ingrijesti de el.
Simplu fapt ca ai pe site niste articole de acu 4 ani, nu o sa te faca mai bun in ochii google.
Mai mult, ce gandeste cineva care intra si citeste “noutatile” din 2015?
Ce e de facut daca vrei totusi sa ai content pe site dar nu vrei sa investesti pe termen lung in el?
- Intai, asigura-te ca NU apare data la care a fost redactat acel articol.
- Dupa care alege subiecte atemporale (se mai cheama si evergreen).
- Fa un mic studiu si vezi in mare cam ce cauta oamenii, dupa care fa niste tutoriale mai generale. Probabilitatea ca astfel de articole sa fie valabile mult timp e mare.
- Plus, de multe ori, daca un articol e mai general, e usor sa il reactualizezi odata la 2-3-4 ani si sa para cat de cat de actualitate.
- Fa un mic studiu si vezi in mare cam ce cauta oamenii, dupa care fa niste tutoriale mai generale. Probabilitatea ca astfel de articole sa fie valabile mult timp e mare.