Beneficiul real pentru care ar trebui sa te promovezi prin continut educativ
Fie ca este vorba despre un magazin online, un site de prezentare sau o platforma online a afacerii tale, odata pus online, orice website are un singur scop principal: sa vanda. Si cum poti vinde prin intermediul site-ului tau? Ei bine, teoretic este destul de simplu: tot ce trebuie sa faci este sa-l aduci cat mai sus in pozitiile Google, asa incat el sa fie vizibil catre toti cei care cauta serviciile tale.
Cu putin timp in urma vorbeam cu cineva despre promovarea prin continut educativ si mi-a spus ca e o idee buna, pentru ca aduci trafic mai ieftin.
Pana la urma, daca oferi ceva gratuit, sansa ca oamenii sa vrea acel ceva e mai mare nu?
Afirmatia este insa gresita. Nu total gresita, dar cam 70% gresita.
Nu costul este cel mai important beneficiu al promovarii prin materiale educative.
Intai, ce este mai exact promovarea prin continut?
Pe scurt, in loc sa iti faci reclama cu produsele/serviciile pe care le vinzi, iti faci reclama cu un ghid educativ, sau cu articole utilitare despre acele servicii/produse.
Preferabil oamenii trebuie la un moment dat sa se inregistreze cu email/telefon pentru a primi materialul dupa care sunt contactati si se incearca vanzarea.
Asta e logica foarte pe scurt.
Principalul avantaj este AUTORITATEA ta sau INCREDEREA castigata in ochii clientului
News Flash: in ziua de astazi, mai ales daca apelam la Facebook sau revistele online traficul e destul de ieftin. Daca te chinui un pic sa cauti/sa negociezi sau daca esti un pic inventiv, atunci traficul poate fi destul de ieftin.
- Nu te costa prea mult si nu e greu sa faci o postare populara pe Facebook care sa iti aduca mult trafic la costuri mici.
- Nu e greu sa gasesti un site ok, cu cititori interesati de produsele tale si sa negociezi un pret foarte bun.
- Nu e greu sa te promovezi pe forumuri/grupuri/site-uri de anunturi si sa atragi de acolo trafic
- Si multe altele
Dar, de cate ori ti s-a intamplat sa ai trafic dar sa nu ai vanzari?
Traficul mare nu e un scop in sine – e un mijloc prin care iti poti atinge obiectivul real – vanzarile.
Sigur, mai mult trafic in mare = mai multe vanzari. Statistica e in general urmatoarea:
- Din 100 de oameni intre 5% si 30% se inregistreaza pentru ceva de pe site-ul tau. Adica, la 100 de vizite vei avea undeva intre 5 si 30 de lead-uri (contacte de persoane potential interesate)
- media este de 17.5
- Din cei care se inregistreaza doar 20%-40% vor merge mai departe. Adica din 5-30 de lead-uri, undeva intre 1 si 12 oameni vor fi cu adevarat interesati de ce vinzi. (vor cere pret, vor incerca sa afle mai multe detalii, etc…)
- media este de 6.5
- Si din cei cu adevarat interesati doar 20-30% vor ajunge efectiv sa si cumpere ce ai de vanzare. Adica din cei 1-12 oameni interesati doar 1 – 4 vor deveni efectiv cumparatori reali (cifrele mai exacte sunt 0.2 – 3.6). Poate chiar nici unu. Caz in care rata de conversie finala va fi de 0,x%
- media e de 1.9
Cifrele sunt aproximative si variaza foarte mult de la domeniu la domeniu, de la firma la firma, etc… Logica este insa corecta in aproape toate situatiile. Aproape toate afacerile online functioneaza in acest fel.
Acum facem un test.
Sa zicem ca promovam ceva mai atractiv si crestem cu 50% traficul. Bugetul de promovare e acelasi dar creste atractivitatea reclamei si numarul celor adusi. Asta inseamna ca in loc de 100 de oameni initiali, avem 150 de oameni.
Nu e rau.
Dar, asta inseamna ca
Dar, asta inseamna ca
- in etapa 2 vor fi cam 7 – 45 de oameni (medie 26)
- in etapa 3, vor ajunge cam 2 – 18 de oameni (medie 10)
- in etapa finala, vor ajunge sa cumpere aproximativ 1 – 5 oameni (0.3 – 5.4%). In medie 2.8
Practic, efectul real al cresterii doar a traficului cu 50% nu este drastic – 1 client in plus in medie. 2.9 fata de 1.9
DAR, daca imbunatatim alt nivel. De exemplu, daca in loc sa aducem mai mult trafic, crestem increderea pe are o au vizitatorii in noi prin continut de calitate? Mai multa incredere se traduce intr-o sansa mai mare ca cei care sunt cu adevarat interesati de produsele noastre sa devina clienti reali.
Cineva care chiar vrea sa cumpere ceva, va alege sursa de unde crede el ca e cea mai mare sansa sa primeasca ceva calitativ atata vreme cat pretul nu e complet nerealist.
Daca in etapa 3, crestem cu 20% sansa de a converti pe cineva real interesat in client cumparator? Adica in loc de 20%-30% sa avem 40% – 50%? Nu e nerealist DACA ne promovam cu materiale ok si suntem vazuti ca experti reali in domeniul in care activam.
Daca refacem calculul cu trafic de 100 atunci in ultima etapa ajungem cu o sansa intre 0.4% si 6% si o medie de 3.2%
Nu e spectaculos mai bine DAR este mai bine (3.2 fata de 2.9) decat atunci cand am crescut traficul cu 50%.
Altfel spus, cu cat crestem rata de conversie in zonele finale ale tunelului de vanzari, cu atat efectul in clienti reali va fi mai mare.
Timpul, banii si resursele tale sunt intotdeauna limitate. De asta trebuie sa le folosesti cat mai bine. Decat sa aduci mai mult trafic care nu prea se transforma in clienti, mai eficient e sa iti optimizezi site-ul si imaginea ta si sa scoti mai mult din traficul (mai putin) pe care il aduci deja.