6 idei care te vor ajuta sa iti cresti vanzarile
Atunci cand ai o afacere sau iti doresti sa incepi una, obiectivul principal devine acela de a obtine cat mai multe vanzari, indiferent daca oferi servicii sau produse.
Conteaza foarte mult sa ai o strategie corecta de promovare – in ultima instanta, aceasta va determina numarul de vanzari din perioada urmatoare.
Chiar daca promovarea unui produs este realizata in mediul online sau in mediul offline, aceasta poate fi o metoda greu de implementat. Daca esti un antreprenor la inceput de drum, cu siguranta iti doresti o campanie de promovare a unui produs care sa-ti aduca beneficii si sa fie foarte bine gandita si realizata.
Cum creezi campanii pentru promovarea unui produs
1. In primul rand, trebuie sa-ti definesti produsul si sa stabilesti ce avantaje ai fata de concurenti (pret, beneficii, functionalitati).
Trebuie sa realizezi o cercetare cu privire la functionalitatea produsului pe care il oferi si sa stabilesti ce il face sa fie diferit, cu ce vine in plus fata de produsele similare de pe piata. O alta intrebare la care trebuie sa raspunzi este ”ce nevoie satisface produsul?”.
Acest pas este extrem de important in realizarea strategiei de marketing si comunicare, deoarece cu ajutorul acesteia vei stabili avantajul pe care-l ai fata de concurenti. Pretul are un rol esential atunci cand organizezi o campanie pentru promovarea unui produs. Acesta contribuie la pozitionarea in domeniul de activitate si definirea publicului.
2. Un alt element important in realizarea campaniei pentru promovarea unui produs este identificarea si segmentarea publicului.
Inainte de a incepe promovarea unui produs, trebuie sa vezi care este publicul caruia te adresezi si ce nevoi are acesta.
3. De asemenea, in construirea campaniei pentru promovarea unui produs trebuie sa identifici avantajele pe care le are produsul si la ce ii foloseste clientului.
Procesul de cumparare a unui produs este foarte influentat de nevoile pe care reuseste sa le indeplineasca acesta. Iata un exemplu de campanie pentru promovarea unui produs pentru a intelege mai bine de ce este important sa-ti cunosti beneficiile produsului. Daca vinzi produse de ingrijire personala intr-o piata variata, vei fi diferentiat doar printr-o caracteristica unica. Sa spunem ca produsul este realizat din plante naturale, 100% bio, si nu mai exista pe piata acest lucru. Campania ta se va realiza in functie de acest lucru, iar publicul tau tinta va fi cel care cauta astfel de produse.
6 exemple de campanii pentru promovarea unui produs care te vor ajuta in acest sens
1. Promovarea unui produs prin intermediul recomandarilor
Un exemplu de campanie pentru promovarea unui produs este folosirea testimonialelor oferite de clienti. Oamenii cumpara cu mai multa incredere atunci cand vad ca acel produs a fost testat si de alte persoane iar rezultatele au fost multumitoare si conform asteptarilor. Inainte de a aplica aceasta strategie, asigura-te ca produsul respecta descrierea de pe ambalaj/site, functioneaza corect si nu reprezinta o pierdere de bani.
Iti poti promova produsul si prin intermediul recomandarilor. In general, oamenii recomanda produsul daca este unul bun sau daca primesc ceva la schimb.
De aceea functioneaza foarte bine aceasta metoda de a oferi recompensa celui care recomanda dar si o recompensa pentru cel care primeste invitatia.
Pentru a primi recomandari trebuie ORI sa faci o treaba excelenta – ORI sa “ajuti” recomandarea cerand acest lucru PREFERABIL la pachet cu overdelivery. Overdeivery inseamna sa oferi mai mult decat se astepta clientul. Dupa care ai sanse mari sa primesti o recomandare pozitiva (presupunand ca o si ceri)
2. Ofera lucruri gratuite – campanie de promovare a unui produs exemplu
O alta campanie de promovare a unui produs exemplu este crearea ofertelor sau bonusurilor. Pachetele care contin produse cadou sau reduceri sunt foarte cautate si appreciate de catre public, mai ales in perioada sarbatorilor. In acest fel, clientii capata incredere in brand si te vor alege pe viitor.
Tuturor ne plac lucrurile gratuite. Pentru promovarea produsului poti oferi gratuit, de exemplu, un ghid care sa fie util si legat de domeniul tau de activitate.
Sau poti apela si la concursuri prin intermediul Facebook, de exemplu, prin care castigatorul va primi un produs gratuit sau orice alt beneficiu pe care vrei sa-l oferi.
Important: daca vrei sa oferi un ghid gratuit trebuie chiar sa fie ceva util si care sa trezeasca interesul oamenilor. Doar asa vei putea aplica o strategie eficienta pentru promovarea produsului tau.
Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau? Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google?
Te putem ajuta! Inregistreaza-te pentru un AUDIT SEO GRATUIT al site-ului tau.
3. Campanie de promovare a unui produs exemplu: pe Facebook
Atunci cand ai o afacere si vrei sa realizezi o campanie de promovare a unui produs exemplu este necesar sa fii activ in mediul online.
Promovarea pe retelele de socializare este foarte intalnita si are foarte mult succes, deoarece in mediul online este cel mai usor sa aplici strategii pentru promovarea unui produs. Facebook ofera astazi posibilitati nenumarate de promovare. In era in care toata lumea are un cont de Facebook aceasta poate fi printre cele mai bune promovari pentru produsul tau. O campanie de promovare a unui produs exemplu, pe Facebook, se poate face la orice produs doresti, din orice domeniu. Astfel ca, fie ca vinzi creme pentru maini, articole vestimentare, alimente, fie diferite servicii de marketing sau consultanta, pe Facebook poti crea reclame care sa-ti aduca vanzari si clienti.
Avantajele si recomandari:
- Ai posibilitati de targetare unde iti poti selecta tinta
- Trebuie sa vii cu un mesaj potrivit pentru ca partea creativa face diferenta intre 1 click si 20 de clickuri la 1000 de afisari
- Poti face mai multe tipuri de reclame si vezi care functioneaza
- Foloseste Facebook Pixel pentru optiuni de targetare avansate
- Le poti raspunde oamenilor care interactioneaza cu postarile/reclamele
- Poti crea o audienta pornind de la interactiunile cu pagina de Facebook sau cu site-ul.
4. Promovarea unui produs prin intermediul Google
Google Adwords reprezinta una dintre cele mai bune strategii pe care le poti aplica pentru a-ti creste vanzarile, dar si pentru a construi o campanie pentru promovarea unui produs.
Daca ai un produs care este cautat pe piata avantajul este ca te poti adresa direct celor care sunt interesati si sunt gata sa cumpere. Google Ads functioneaza astfel: alegi aria geografica care te intereseaza si cuvintele cheie pe baza carora sa apara reclamele tale. Poti plati doar cand cineva da click pe reclama, iar costul per click variaza in functie de mai multe criterii.
5. Schimb pentru promovarea unui produs cu alte produse complementare
O alta metoda pentru promovarea unui produs este aceea de a te folosi de comunitatile altora pentru a-ti promova produsul sau afacerea.
Pentru acest schimb de promovare va trebuie sa apelezi la alte branduri, pagini, influenceri etc. Acestia ne pot promova produsul daca le dam la schimb aceleasi lucru, adica sa ii promovam si noi pe ei, sau sa le oferim un procent din vanzari.
De exemplu, daca firma ta vinde rame de ochelari poti gasi o companie care vinde lentile sau ofera servicii de optica. Un mesaj de vanzare care vine de la cineva pe care il cunoastem deja este mult mai eficient decat daca vine singur de la un brand necunoscut.
6. Marketing prin intermediul email-ului – campanie de promovare a unui produs exemplu
De asemenea, o campanie de promovare a unui produs exemplu in mediul online este email marketingul.
Poti determina clientii sa achizitioneze un produs daca faci o campanie de email marketing. Dupa ce faci rost de mailurile lor prin oferirea de diferite produse gratis, de exemplu, poti trimite newsletter in mod automat catre abonati cu oferte sau informatii despre produsele tale. In acest fel, iti tii clientii fideli la curent cu noutatile din magazinul online sau cu serviciile pe care le oferi, dar ai si posibilitatea de a-ti aduce clienti noi, de a-ti extinde aria.
Acest tip de campanie de promovare a unui produs exemplu este folosita tot mai des in ultima perioada, tocmai pentru ca creeaza o legatura intre brand si client, care duce la incredere si fidelitate pe termen lung.
Iata metode traditionale pentru o campanie de promovare a unui produs exemplu
1. Materialele promotionale, flyerele, revistele sau borsurile – pot fi luate drept o campanie pentru promovarea unui produs exemplu
Desi este o metoda traditionala pentru promovarea unui produs, foarte multe companii abordeaza inca aceasta strategie de marketing. Realizarea unor flyere sau brosuri cu produsele oferite contribuie la cresterea vanzarilor, mai ales ca oamenii vad direct ceea ce oferi si se pot informa direct de la sursa. Distribuirea materialelor promotionale iti poate largi publicul si, in acelasi timp, iti creste notorietatea brandului.
2. Afisarea reclamelor sau bannerelor stradale – este o alta de campanie de promovare a unui produs exemplu
Fie ca aplici aceasta metoda offline, fie online, aceasta inca continua sa fie folosita pentru promovarea unui produs. Firmele mari, cu bugete consistente, investesc sume considerabile in reclamele stradale, deoarece aduc notorietate si vizibilitate. Aceasta modalitate le asigura faptul ca sunt vazute si clientii care vin isi doresc sa testeze produsele oferite.