3 modalitati demonstrate de crestere a ratei de conversie pe site-ul tau!
Atunci cand incepi orice campanie de promovare pentru afacerea ta, in ultima instanta, principalul tau scop este vanzarea. Iar mai ales in mediul online, aceasta depinde enorm de mult de rata de conversie a website-ului tau.
Cat de usor reuseste website-ul tau sa vanda? – aceasta este intrebarea de baraj de care se izbesc cei mai multi antreprenori online. Conform studiilor. in Romania, rata de conversie medie este situata undeva in jurul cifrei de 1 – 2%. Site-urile mari, care investesc masiv in promovare sau site-urile extrem de nisate, care au deja o comunitate de clienti stabili, pot obtine cifre ceva mai ridicate, ajungand in medie pe la 5 – 7%.
Asta inseamna ca din 100 de oameni are au intrat pe site, doar 7 oameni au cumparat un produs. Ce poti face pentru a imbunatati aceste cifre?
Exista zeci de diverse tehnici pentru a imbunatati rata de conversie. Unele functioneaza rapid, aducand rezultate pe termen scurt, asigurand vanzari prin promotii sau prin alte elemente gandite sa grabeasca procesul de vanzare. Altele functioneaza pe termen lung construind o adevarata palnie de vanzari care transforma leed-urile in clienti de fiecare data.
Dintre toate aceste tehnici, am ales sa discutam astazi despre 3. Trei modalitati testate, demonstrate ca fiind eficiente in cresterea ratei de conversie a unui website.
1. Stimularea sentimentului de FRICA – o tehnica psihologica de a influenta vanzarea
E de inteles ca cei mai multi dintre antreprenori se gandesc la chestii tehnice atunci cand discutam despre imbunatatirea ratei de conversie. Multi dintre oameni au impresia ca facem referire la vreo tehnica de optimizare a site-ului care presupune o multime de cunostinte tehnice si de cod sau aplicarea vreo unei formule magice.
De cele mai multe ori insa, nu este deloc asa.
Dupa cum demonstreaza specialistii in cadrul unui studiu, 56% dintre oameni SE TEM sa nu piarda o oferta in momentul in care ei descopera ca au nevoie de un anumit produs si il vad pe acesta la promotie.
Cu alte cuvinte, daca ai reusit prin targetarea campaniei sa ajungi cu reclama ta la 2 oameni care au nevoie de produsul sau serviciul promovat de tine, iar in mesajul reclamei apelezi la factorul FRICA, exista 100% sanse ca 1 din ei sa cumpere produsul / serviciul pe loc.
Atat de eficienta este FRICA in Marketing!
Iar asta nu o spune un singur studiu. Vaste cercetari s-au efectuat pe baza unor experimente care au avut ca scop determinarea comportamentului de consum al oamenilor. Spre exemplu, cunoscutul autor al cartii “Psihologia Consumatorului” spunea in lucrarea sa faptul ca FRICA este unul dintre cei mai puternici stimuli atunci cand discutam despre influenta cumpararii unui produs. Frica de a nu pierde satisfactia sau utilitatea acelui produs ne determina de cele mai multe ori sa cumparam.
Iar in acest proces, inclusiv CULORILE au capacitatea de a influenta un om sa cumpere, schimbandu-i starea. Cu totii stim cum reactionam la culoarea ROSIE (o asociem cu ceva grav, cu ceva rau sau cu semnele de STOP) si la culoarea VERDE (pe care o asociem in genere cu binele, cu natura, cu starea de confort).
Ei bine, folosind astfel SENTIMENTUL DE FRICA in mesajul publicitar, formuland textul in asa maniera in care sa inducem oamenilor faptul ca daca nu cumpara acum vor pierde oferta, vor rata o mare oportunitate, folosindu-ne in acelasi timp de cuvinte specifice care ne ajuta sa vindem si de imagini / culori sugestive, putem influenta cu o rata covarsitoare oamenii sa apese butonul CUMPARA.
RETINE: De asemenea, de culori ne putem folosi si pe website, pentru a influenta utilizatorii sa cumpere. Intotdeauna, butoanele de actiune CUMPARA sau VEZI MAI MULT sau DETALII PRODUS sau COMANDA trebuie sa fie colorate in culori vii, culori calde – acestea fiind nuante ce stimuleaza consumul, conform studiilor.
Iar aceasta este o singura metoda de crestere a ratei de conversie. Haideti sa descoperim impreuna inca un mod de a influenta cresterea acestei valori.
2. Utilizarea principiului de “Risk Reversal” – o tehnica de crestere a increderii intr-un produs
Stim cu totii deja valoarea unui brand in care avem incredere. Incredere formata de-a lungul anilor, avand diverse experiente cu acel produs sau cu alte produse similare din colectia aceluiasi brand.
Stim ca fiecare dintre noi cumpara ceea ce i-a placut tura trecuta, cumparam lucrurile in care avem incredere ca functioneaza.
Astfel, stimularea si cresterea increderii unui consumator in produsul nostru este esentiala pentru a vinde. Aici intervine in scena principiul adus in discutie: Risk Reversal
Cu cat produsul nostru este mai de incredere, cu atat creste mai mult sansa de a fi cumparat. Un studiu realizat de Survey Monkey in USA, demonstreaza cat de mult conteaza pentru consumatori increderea intr-un brand cunoscut atunci cand acestia cauta un produs pe care sa-l cumpere. Pe urmatoarea scala, iata ce au raspuns utilizatorii: INCREDEREA INTR-UN BRAND CONTEAZA, atunci cand cumpar un produs:
– MULT – 65%
– NICI MULT NICI PUTIN – 27%
– PUTIN – 8%
Asadar, din 100 de oameni, iata ca 65 s-ar gandi serios inainte de a cumpara un produs daca nu ar avea incredere in brandul acela. In acelasi timp doar 8 din cei 100 ar cumpara produsul indiferent de brand.
Cum sporesti increderea intr-un produs? Cum functioneaza principiul Risk Reversal?
Cel mai simplu mod de a spori increderea intr-un produs este sa-i oferi o garantie consumatorului. Un produs care ofera 100% garantie in momentul achizitionarii, este un produs ca si vandut, spun specialistii.
Cea mai des intalnita metoda de aplicare a acestui principiu in cadrul campaniilor de vanzare din Romania este forma: “Daca nu iti place produsul / serviciul nostru, in 30 de zile poti cere banii inapoi, iar noi iti vom returna 100% din suma platita, fara a cere explicatii”.
Asadar, data viitoare cand introduci un produs pe site-ul tau, ai grija ca acest statement sa fie cat mai vizibil pentru consumatori. Iar daca rulezi o campanie de vanzare, nu uita sa specifici asta in conditii. Va creste simtitor increderea in produsul / serviciul tau si astfel va creste si sansa ca acesta sa fie cumparat.
3. A/B TESTING-ul – cel mai important element din fiecare campanie de promovare
De ajuns cu datele despre psihologia consumatorului si studiile despre cum gandesc oamenii atunci cand cumpara. Haideti sa vedem impreuna si o modalitate TEHNICA de a creste vanzarile pe website-ul tau. O modalitate asa cum asteapta majoritatea oamenilor sa afle atunci cand citesc un materiale despre optimizarea sau cresterea ratei de conversie.
A/B Testing-ul nu trebuie sa lipseasca din nicio campanie de vanzare / campanie de conversii. Este probabil cel mai bun raspuns la intrebarea: “Ce as putea face pentru a functiona mai bine lucrul X?”
Doar prin testarea mai multor solutii de efectuare a lucrului X vei obtine un raspuns realist, specific spetei cu care ai de-a face tu, adaptat nevoilor tale si bazat pe o experienta reala, traita chiar de userii tai.
Prin A/B testing poti testa o multime de informatii care te pot ajuta sa imbunatatesti campaniile tale de conversie si sa cresti astfel rata de vanzari.
– poti testa doua tipuri de afisaj al reclamei
– poti testa 2 tipuri de mesaje diferite
– poti testa 2 audiente diferite
– poti testa doua formulare diferite
Iar apoi POTI ALEGE CEEA CE FUNCTIONEAZA cel mai bine, pentru a investi si scala aceasta solutie. Iar aceasta va fi probabil (din experienta noastra cel putin) cea mai eficienta modalitate de crestere a ratei de conversie.
RETINE: Atunci cand folosesti A/B TESTING testeaza cate un element pe rand. Altfel risti sa iti amesteti rezultatele si sa nu mai stii exact ce anume functioneaza si ce nu
Speram ca te-am ajutat cu acest articol. Daca vrei sa afli si mai multe modalitati de crestere a ratei de conversie, contacteaza-ne. Te putem ajuta cu un serviciu special in acest sens: serviciul nostru de optimizare a ratei de conversie.